Publicerat Augusti 12, 201114 yr Hem kommen, vart på viltolycka med rådjur. Blev uppringd 21.30 en bil ska ha snuddat emot ett rådjur, enligt uppgift ska det ha inträffat där jag svänger av hem till mig. Åker dit kan ej finna någon markering var olyckan har varit, ringer LKC blir sittande i kö 10min, lägger på o tar ut hunden går 300m åt varje håll men hunden markerar ingenting. Tar bilen åker åt varje håll o spanar av men finner ej något, får åka bra långt för att kuna vända så norr ut får jag åka till trafik platsen o där på ner farten hittar jag ett påkört kid som fortfarande är varmt. Ej anmält Stanar o plockar upp o gör ett nytt försök med LKC, nu kommer jag fram, får telenumer till bilföraren. Ringer upp o får lite bättre uppgifter,platsen var 1km söder om den plats jag blev hänvisad till,ska inte ha varit någon större smäll hon trodde det var ett kid. Åker till den nya platsen finner en påse som ligger o blåser på väg banan jaha bara att söka av vägkanterna igen o se om man kan hitta var påsen har suttit, hunden tar ett spår o jag hänger på spårar ca 500m finner inget. Bryter o går tillbaka o söker av den andra vägbanan men där finner vi inget av intresse så jag beslutar att bryta. Tror jag har gjort vad jag kan, inte lätt när man inte är 100 på om man är på rätt platts. Fick ialla fall testa mina nya lampor o kameran Hunden var rätt så nöjd ändå, han fick ge kidet en omgång
Publicerat Augusti 13, 201114 yr Det är frustrerande när man inte hittar olycksplats.. man skulle kunna tro att kidet som du hittade är det som du- Vart utryckt på? just detta att fordonsförare säger att bilen bara snuddat viltet! säger ju mig ingenting hört detta uttryck- Några gånger ändå så hittar man dött eller skadat vilt i skogen! Nu kan ju kidet vara oskaddt men !! det är ledsamt att åka på utryckning när man inte hittar o-plats..som sagt har varit med om sammá..
Publicerat Augusti 13, 201114 yr Är så j-vla frustrerande att inte hitta olycksplatsen. Dåligt utmärkta eller inte utmärkta alls. Den anledningen till att vi misslckas skulle ju va ganska lätt att åtgärda.
Publicerat Augusti 13, 201114 yr Författare Har vart o kört den aktuella sträckan igen för att se om jag kan se någon mer påse hittade ingen, var nog den jag fann i natt. Lite lättare i dagsljus, inte lätt i mörker med mycket trafik. Man vill inte ge upp i första taget. Säkert är rådjuret skadat en snudd i +100km på ett kid brukar räcka.