Publicerat Augusti 13, 201114 yr Jag målar om ett rum här och har tagit av kåpan på vägguttagen, hunden var naturligtvis med och trampade runt, plötsligt smäller det till, och min 16månaders gråwachtel har fått sig en "liten" 240voltssmäll. Han gnydde till, backade två steg och gick sedan på för fullt och skällde på vägguttaget. Vägguttaget gav honom väldigt lite feedback på utskällningen så han ville då börja nosa på det igen. Då avbröt jag för att bespara honom en till stöt på nosen. Vad är ett normalt beteende? Är min hund helt pantad och oförmögen att lära sig av misstag? Kan jag dra några slutsatser av detta i förhållande till hur han kan tänkas reagera om han får sig en omgång av grävling eller älg? Jag antar att jag i alla fall kan i alla fall avfärda min oro för att han skulle bli en fegis efter kastrationen.
Publicerat Augusti 13, 201114 yr Tror inte det blir några problem i hans jaktförfarande men det kan man ju aldrig veta förrän vid praktisk tillämpning, dock kommer han nog att vara misstänksam mot vägguttaget så länge han lever!
Publicerat Augusti 13, 201114 yr Kan jag dra några slutsatser av detta i förhållande till hur han kan tänkas reagera om han får sig en omgång av grävling eller älg? Kort sagt: Nej I mitt tycke en ganska sund reaktion i övrigt, med en snabb avreaktion.
Publicerat Augusti 13, 201114 yr jag tror om du låtit han nosa en gång till så hadde han nog inte gått nära ett vägguttag igen
Publicerat Augusti 13, 201114 yr Författare Kort sagt: Nej I mitt tycke en ganska sund reaktion i övrigt, med en snabb avreaktion. Tack, det är sådana svar jag vill ha Av någon som kan hundar, själv har jag väligt lite koll men har i alla fall börjat den långa resan mot förståelse