Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lagom hård..

Featured Replies

Publicerat

Jag målar om ett rum här och har tagit av kåpan på vägguttagen, hunden var naturligtvis med och trampade runt, plötsligt smäller det till, och min 16månaders gråwachtel har fått sig en "liten" 240voltssmäll. :ph34r:

Han gnydde till, backade två steg och gick sedan på för fullt och skällde på vägguttaget. Vägguttaget gav honom väldigt lite feedback på utskällningen så han ville då börja nosa på det igen. Då avbröt jag för att bespara honom en till stöt på nosen.

Vad är ett normalt beteende?

Är min hund helt pantad och oförmögen att lära sig av misstag?

Kan jag dra några slutsatser av detta i förhållande till hur han kan tänkas reagera om han får sig en omgång av grävling eller älg?

Jag antar att jag i alla fall kan i alla fall avfärda min oro för att han skulle bli en fegis efter kastrationen.

Publicerat

Tror inte det blir några problem i hans jaktförfarande men det kan man ju aldrig veta förrän vid praktisk tillämpning, dock kommer han nog att vara misstänksam mot vägguttaget så länge han lever! ;)

Publicerat

Kan jag dra några slutsatser av detta i förhållande till hur han kan tänkas reagera om han får sig en omgång av grävling eller älg?

Kort sagt: Nej

I mitt tycke en ganska sund reaktion i övrigt, med en snabb avreaktion.

Publicerat

jag tror om du låtit han nosa en gång till så hadde han nog inte gått nära ett vägguttag igen :lol:

Publicerat
  • Författare

Kort sagt: Nej

I mitt tycke en ganska sund reaktion i övrigt, med en snabb avreaktion.

Tack, det är sådana svar jag vill ha :wub: Av någon som kan hundar, själv har jag väligt lite koll men har i alla fall börjat den långa resan mot förståelse :blush: