Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Funderingar

Featured Replies

Publicerat

Kan hunden bli för het om jag håller på så här för mycket? http://www.youtube.com/watch?v=9Ndm-FH_SAs

Eller är det bra träning?

han verkar ju redan ganska het och är inte ens fyra månader, känns som jag borde ta det lite lugnare.

Publicerat

Kan det inte va en risk att han får lite väl bra självförtroende efter som ingen räv eller grävling gör motstånd. Min fick ganska många bitsår första gångerna och det tror jag kan bero på att helt plötsligt levde grävlingen som annars varit död och den jäveln bet tillbaks också. Finns nog andra med mer erfarenhet än vad jag har men finns det jaktlust så tror inte jag att man vinner så mycket på att hetsa den som valp utan det är bättre att vänta.

Lycka till med valpen MVH SIGGE...

Publicerat

Tror nog man inte bör visa allt man gör på film..Låt hunden bestämma hur het den ska vara och det är bättre med en klok hund än en tokig hund,dom blir bra mycket skarpare med ålder och när den känner sig bekväm med kunna ligga på hårt.

Publicerat

Varför håller du på och hetsar valpen på en död räv? Vad vill du ha ut av situationen? Hur tror du valpen påverkas av detta? Tror du den kommer göra bättre ifrån sig på framtida grytjakter pga att detta hetsande?

Publicerat

Terrierman han ställde en fråga. att då komma med massa motfrågor med en tonart som låter allt annat än trevlig känns inte riktigt snällt ( oavsätt hur fel/rätt man än gör )

forumet är till för att just kunna bolla ideér med varandra samt snacka skit o ha de trevligt.

även om motfrågorna kanske är menade på annat sätt än det låter så kan du istället svara med verkliga svar i trevligare tonart, samt ge tips och råd då faktiskt det är en fråga han ställer.

Vänliga Hälsningar

Publicerat
  • Författare

Jag är verkligen nybörjare på grytjakt, blev less på alla rävar som gick i gryt så jag skaffade en fox i samband med att jag skaffade rovstövare.

Har jagat i gryt två gånger tidigare, grävde upp en grävling och sprängde en räv. Tyvärr så finns det ingen grytjaktstradition i jämtland, pratade med ordföranden i den lokala grythundsklubben för att höra om man kunde hänga med nån. Av 40 medlemmar så var det bara ett par som jagade aktivt, då med taxar..

tyckte det mest var roligt att se hur han reagerade på räven.

Publicerat
Terrierman han ställde en fråga. att då komma med massa motfrågor med en tonart som låter allt annat än trevlig känns inte riktigt snällt ( oavsätt hur fel/rätt man än gör )

Nu missuppfattade du mig. Anledningen till att jag skrev var för att jag uppriktigt undrade vad trådskaparen ville nå för resultat med sitt agerande. Ingen kritik från min sida, och jag tycker faktiskt inte själv att jag var överdrivet spydig i mitt förra inlägg. Utan mer nyfiken på filmen och ffa tanken bakom denna unghundsträning.

Publicerat

Nu missuppfattade du mig. Anledningen till att jag skrev var för att jag uppriktigt undrade vad trådskaparen ville nå för resultat med sitt agerande. Ingen kritik från min sida, och jag tycker faktiskt inte själv att jag var överdrivet spydig i mitt förra inlägg. Utan mer nyfiken på filmen och ffa tanken bakom denna unghundsträning.

då ber jag om ursäkt. jag läste ditt inlägg och fick det till att ha en tråkig tonart men jag måste då ha uppfattat det hela fel.

även den bästa gör fel ibland :blush:

Publicerat

För vara 4 månander så verkar den helt på g.Men döda djur är ingen bra ide träna hunden med,enligt mig.. Den ska skälla på levande och inte döda=lukt..Du kan med otur få en med bästa TJT mané som far och driver gångarna och vrålar till för minsta lilla,tillfällen som gör mig mer intresserad av skala potatis just då..Falska hundar är det värsta som finns och hetsa på en död räv är nog väldigt god väg dit,tror jag.

Ofta ska man dämpa en terrier..

Publicerat
  • Författare

Okej, bara att ta det lugnt och träna lite krypning tills det är dags på riktigt då.

Försöker få till en klockren inkallning, känns som det kan vara bra.

Men tex apportträning, påskjuten räv som gått i gryt och dött där. hur tränar man det?

Publicerat

Träna på att kalla till dig hunden undertiden som den äter, mkt bra träning!

Publicerat
  • Författare

Inkallningen funkar faktiskt riktigt bra:) nu har jag ännu mera funderingar! När kan man börja köra hunden på mård? Hur gammal alltså. Är dom elaka?

• 2 weeks later...
Publicerat

Okej, bara att ta det lugnt och träna lite krypning tills det är dags på riktigt då.

Försöker få till en klockren inkallning, känns som det kan vara bra.

Men tex apportträning, påskjuten räv som gått i gryt och dött där. hur tränar man det?

Att lära den krypa är bra

Att lära den inkallning är bra : )

Vad gäller apporteringen så tror jag mer att hunden har det eller inte. Min hund har bara apporterat en enda räv. I övrigt kommer han bara ut.

Som tidigare inlägg sagt så ska du lugna en terrier mer än hetsa.

/Micke