Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon som jagar med anorlunda hundraser?

Featured Replies

Publicerat

Undrar om det är någon som använder sig av lite anorlunda hundar till jakt? i sånna fall hur sköter dom sig eller beter sig?

själv har jag en Svensk lapphund på 10 månader som jag hade tänkt försöka släppa nu för och se om han vill jaga tanken är väl att han ska jagas in på småvilt som fågel, mård, grävling. Han har varit ute i skogen innan sommaren okså men då var han så liten så han sökte inte ut så långt men hitta en del fåglar som han var väldigt intressead av men han vågade inte följa så långt när dom flög. hursomhälst ska bli kul nu att åka upp till jakmarkerna när jakten drar igång och släppa honom och se om det blir något av han har inte nå stora förhopningar men skulle vara kul om han hittade intresset.

Publicerat

har en schäfer-siberian husky som jagar med gråhunden

Publicerat

Jar har jagat med vår lappskavallhund några gånger. Och kan väl spontant säga att han är världens sämsta jaktkompis. Det enda han gjort bra va en gång då han såg tjäder i topp som han skällde några skall för. Annars är han en klassisk vallhund som gärna går 150m bakom, stannar jag så sätter han sig på 150m och väntar på att jag ska börja gå igen. Han har vart med på några smygjakter men det tyckte han va för närvöst då han såg att oj nu blir det spännande och började små skälla "buffa" lite. Sa åt honom att va tyst, han nickar lite...okejdå nickar lite och vi går vidare. Tog ca 2 min så börjar han att "buffa igen.

Vill inte säga att vallhundar är dålig på att jaga, för får du den att skätta på vilt kan den ju funka för både älgen och toppfågel. Bara att prova har vänner som haft Siberianhusky som funkat bättre än vissa gråhundar. Så ut och prova

Lycka till!!

Publicerat

En kompis har en finsk lapphund som ställer grävling, har skjutit en för honom.

gallery_387_237_150956.jpg

Han har även ställt älg då och då korta stunder, söket är dock inte vad det borde vara. Annars en väldigt fin och glad krabat!