Publicerat Augusti 14, 201114 yr I väntan på att Seved hinner att härda mina blad (Verraco & Nessie), så bad jag honom skicka ett blad som han hade klart.. det blev ett "Woodlore" blad i rostfritt ( typ "bushcraft"). som vanligt med Seveds blad så är det strålande hantverk! det här är verkligen i mina ögon ett allround blad. Det blev grön linne micarta med svart & grå vulcanfibrer samt mässings rör. ska införskaffa lite mer shaft läder så blir det en slida till den här & TK6 som fick en ny kostym tidigare i somras. Kniven blir en present till en jakt kompis som behöver en ny kniv nu när säsongen äntligen drar igång! J.
Publicerat Augusti 14, 201114 yr Snygg linje i början av skalorna, väver ihop bladdelen med skaftet väldigt bra! Mvh / Karl-Erik
Publicerat Augusti 15, 201114 yr Nu ser jag bilderna. Hur häftig fulltångare som helst Hobbe :-) Lite åt tactical hållet. En fundering jag har: Rygg linjen på bladet. Går den snävt neråt efter bladet eller är det som en fin kurva ner mot skaftet. Ser på bilden ut som linjen bryter av snävt efter bladet. Är det en tanke med det eller bara estetiskt. Kan vara bilden som förvränger också. villket som så är det en jäkligt häftig kniv.
Publicerat Augusti 15, 201114 yr Japp det den böjer av lite Det är den senaste formen på Woodloren. Seved
Publicerat Augusti 15, 201114 yr Författare Seved hann före.. Kimmolilja: var lite fundersam först att använda micarta eller G-10 till en sån här modell, men jag hade inga träskalor hemma så då fick det bli lite "tactical". Killen som ska få den gillar mest valnöt & blånerat... så jag tror att jag gör en kydex slida till kniven, då bryter det av totalt jämfört med hans övriga utrustning J.
Publicerat Augusti 15, 201114 yr He he kunde inte hålla mej,Sorry Japp kydex passar bra. Det blir ett bra tema. rostfritt,micarta o kydex. Klart han måste ha lite underhållsfritt oxå. Seved
Publicerat Oktober 17, 201114 yr Författare Jag behöll kniven själv.... Nu har jag jagat i 6 dagar på både egna marker & hos lite olika vänner, inte avlossat ett enda skott själv... men däremot så har kniven använts ordentligt! Totalt så har kniven använts till ta ur & flå 4 älgar, 2 kronhjortar & 3 dovhjortar ( inga grisar, satans så svåra att komma åt i snår skog & vass.. men vi har haft många på benen & hundarna fick lite stryk...). Efter älg nr3 så fick den en omgång med WE slipen, grymt nöjd med kniven. J.
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Se där ja . Kul att den höll skärpan så bra. Älgar är hårdflådda tycker jag. knivarna tar mycket stryk när man flår dom. Bra utdelning ändå tycker jag. Tråkigt om hundarna fick lite stryk. Ja grisarna är besvärliga att komma åt. Hoppas hobbe klarade sej hyfsatt. Seved
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Författare inga större skador på hundarna, dom var lite väl försiktiga dagen efter när det var stora grisar men sen var det rock´n roll igen.. inga avfågnins stick har behövts under veckan.. J.
Publicerat Oktober 19, 201114 yr Ja ja det var ju bra det Ha ha ja han är ju inte Terrier för inte Höll på å sej vad synd. Men det är ju skönt att det inte blir skadeskjutningar. Seved