Publicerat Augusti 15, 201114 yr en bekant och jag pratade idag, angående hur det är med licenser för dom som inte tagit jägarexamen? han hade kulgevär i klass 3 förut. samt hagelgevär ( vilket han fortfarande har kvar ) det var innan tiden man behövde jägarexamen ska sägas. nu är han sugen på en klass 2 pang ( kulgevär ). hur ligger det till? måste han ta jägarexamen klass 2-4 delen för att få kulgevär igen?
Publicerat Augusti 16, 201114 yr en bekant och jag pratade idag, angående hur det är med licenser för dom som inte tagit jägarexamen? han hade kulgevär i klass 3 förut. samt hagelgevär ( vilket han fortfarande har kvar ) det var innan tiden man behövde jägarexamen ska sägas. nu är han sugen på en klass 2 pang ( kulgevär ). hur ligger det till? måste han ta jägarexamen klass 2-4 delen för att få kulgevär igen? Som jag uppfattat det kan han köpa ett nytt hagelgevär. Hade han haft kvar sitt klass 3 hade han kunnat köpa ett nytt klass 3 eller 4. Osäker på om hans tidigare innehav eventuellt kan ge honom rätt att köpa ett klass 3 eller 4. Klass 1 eller 2 kan han dock inte få licens på. Men ställ gärna frågan på förbundets area så får du nog klart besked. (Men räkna inte med att de sitter och väntar på frågor idag...) MVH // Henrik
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Jag satt i samma situation när jag kom hem från England och jag fick snällt göra om jägarexamen men det såg jag inte som ett problem utan det var ett bra tillfälle att fräscha upp lagar och regler samt träffa lite nya vänner.