Publicerat Augusti 16, 201114 yr Har sett på diverse knivar att ni färgat trä. Hur går det till. Sen undrar jag oxå hur länge man ska torka björk/körsbär osv från trägården innan man vågar använda det till knivar Mvh Gustav
Publicerat Augusti 16, 201114 yr För färgning av vanligt trä, använder nog många Herdins bets. Det blandas i varmnt vatten har jag för mej. Ett minimum för torkning av trä är 1 år, Men sen kan man koka träet i saltvatten och då tror jag man kan torka fortare. Men jag har inte provat själv så jag kan inte säga hur det funkar. Seved
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Författare Tack så mycket det var en bra början. Ska googla vidare på Herdins
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Du kan handla det hos färghandlare, skulle tro att alla har det. Jag brukar slipa till 400 korn och sen färga, sen torkar jag med en hårtork tills träet rest sej, sen tar jag o slipar lätt med 800 korn. Antingen tar jag sen nästa färg eller slipar med 1200 korn. Tar jag två färger så lägger jag på den efter 800 kornet. Sen torkar jag den och slipar lätt med 1200 pappret. Seved