Publicerat Augusti 16, 201114 yr Hejsan! är sugen på ett nytt kikarsikte och funderar på ett Trijicon AccuPoint 3-9x40 är det någon som har ett sådant eller har testat ett sånt?
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Hejsan! är sugen på ett nytt kikarsikte och funderar på ett Trijicon AccuPoint 3-9x40 är det någon som har ett sådant eller har testat ett sånt? Till vad för slags jakt? Tycker personligen att just 3-9x40 är en modell som hamnar lite i kläm mellan 1-4 och 2,5-10. Är det mestadels drevjakt så gå på 1-4 istället men är det mer passjakt hade jag satsat på 2,5-10. Det enda som möjligen talar för 3-9 är väll att det är 1" tub och att den blir lite smidigare än de andra två. MVH/Jocke
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Tjena jag har ett på min blaser i 9,3 och måste säga att jag är rätt nöjd förutom som föregånde talare att det hamnar lite mitt emellan... Men det fungerar kanon! Mvh
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Författare Till vad för slags jakt? Tycker personligen att just 3-9x40 är en modell som hamnar lite i kläm mellan 1-4 och 2,5-10. Är det mestadels drevjakt så gå på 1-4 istället men är det mer passjakt hade jag satsat på 2,5-10. Det enda som möjligen talar för 3-9 är väll att det är 1" tub och att den blir lite smidigare än de andra två. MVH/Jocke för både pass och gå in på stånd. (älgjakt) saken är ju att jag har en tikka t3 battue, jag kan ju inte nå grövre än x40 för då tar kikarsiktet i den där skenan som sitter där för skytte utan kikarsikte. men jag förstår hur du menar. man tjänar ju mer på 2,5-10