Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ruger mini 14

Featured Replies

Publicerat

Denna disskussion var ju väntad. Kan tänkas att det blir en del stickprov hos vissa jägare med kontroll av magasin och dyl?

SVD

Publicerat

Svaret är nej,

därtill är artikeln så full med faktafel att tom jag blir ledsen av den.

Man kommer inte att lösa in vapnen, man kommer inte att göra kontroller hemma hos heller,

för detta fall (inlösen) krävs en förändring av NVV:s regler såsom de är angivna idag, dvs inget som polisen har att påverka direkt.

Skulle myndigheten agera utan en ändring av reglerna, kan jag i text här lova alla som har en Mini-14 och som nyttjar den enligt reglerna att jag utan vederlag kommer att hjälpa dem i en påföljande rättstvist mot polisen/staten,

så pass säker är jag på att plisen inte kommer att agera, det är nämligen rättsvidrigt i nuläget.

/Christian

Publicerat

Kul att se hur många sätt man kan stava "Ruger" fel i en och samma artikel. Att vi amatörer stavar som krattor är väl en sak, men proffsen borde väl ha korrekturläsare...

Publicerat

Som tidigare nämnt har jag hjälpt personer med licensansökningar på precis denna bössa - av den enda anledningen att de helt enkelt inte klarar av att hantera deT andra alternativeT som finns i klass 2 pga funktionshinder. Ur min synvinkel torde det i de allra flesta fall handla om just det för dessa 54 också.

[mod: raderat]

-- Mats

Publicerat

Mats,

skräm inte barnen, här inne behövs inte de stora orden,

men det är klart att du har rätt, det är så sorgligt om det nu skulle bli så att ett antal personer fråntas sina vapen, meddelade under korrekta omständigheter, utan rättsliga grunder och egentligen helt utan anledning.

Men som sagt mitt erbjudande står, alla som har en Mini-14 och har brukat den legalt, får mitt bistånd om plisen skulle få för sig att ge sig på deras tillstånd.

De har tom EU-rätten på sin sida, dem med tillstånden dvs.

/Christian