Publicerat Augusti 16, 201114 yr Skulle vilja veta om det finns något lätt sätt att byta ut en spruken stock till denna bössa? Finns det att köpa eftermarknads? om så vart, och ungefärligt pris?
Publicerat Augusti 18, 201114 yr Vet inte om det finns så många färdiga "aftermarket" kolvar till Vixen, men det går ju att låta tillverka en ny stock av valnöt eller laminerat trä till den. Är låset och pipan i fint skick så är det absolut värt att göra lite custom av det hela... Är orginalkolven förstörd? En kolvmakare kan annars laga/limma sprickor och plastbädda ner systemet. Då blir stocken starkare än den var i orginal. Det går kanske också att få tag i en orginal Vixenstock om du letar runt bland handlare och vapenverkstäder. Hos Tommys Vapenverkstad har jag själv handlat en del prylar till äldre Sako och Tikka. //mv. Danne
Publicerat Augusti 18, 201114 yr Författare Vet inte om det finns så många färdiga "aftermarket" kolvar till Vixen, men det går ju att låta tillverka en ny stock av valnöt eller laminerat trä till den. Är låset och pipan i fint skick så är det absolut värt att göra lite custom av det hela... Är orginalkolven förstörd? En kolvmakare kan annars laga/limma sprickor och plastbädda ner systemet. Då blir stocken starkare än den var i orginal. Det går kanske också att få tag i en orginal Vixenstock om du letar runt bland handlare och vapenverkstäder. Hos Tommys Vapenverkstad har jag själv handlat en del prylar till äldre Sako och Tikka. //mv. Danne Tack för hjälp. Misstänkte nästan det.. Få se om jag får tag på någon kolv i ok skick. Annars får man väl göra något custom. Nej inte förstörd, kolven har en 15cm lång genomgående spricka från pipan in mot lådan.
Publicerat Oktober 8, 201213 yr Ngn sako-fantast som kan svara på om en kolv till en 491 passar till L461? Den behöver inte passa "drop-in" men i alla fall med en bäddning!
Publicerat Oktober 15, 201213 yr Så här blev min vixen när jag bytte stock... Bra mycke skönare än orginalet.... Mvh M.