Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gåsjakt Norrbotten?

Featured Replies

Publicerat

Er hemsida funkar inte just nu men gåsjakten startar ju den 21:a med vissa restriktioner. Nåt om 500 m från havet eller nåt sånt. Vad är det som gäller? Har jaktmark alldeles vid kusten av bottenviken, får jag jaga där från den 21:a?

Publicerat
  • Författare

Hoho :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Sen en till fråga. Var för är det start senare i vissa län? Anser att det är diskriminering -_- Dom flesta gässen hinner ju dra innan jakten börjar. Bönderna i Skåne borde ju bli nöjd om vi skjuter mer här uppe så kommer det mindre dit.

Publicerat

Ser inga restriktioner i tabellen, men en möjlighet att börja en dag tidigare i gränsälvsområdet...

Tiderna är i huvudsak satta efter häcknings-/ynglingstider. Kommer man igång senare (vanligt längre norrut) så är inte ungarna flygga lika tidigt. Men visst, eftersom flyttningen startar tidigare i norr ger det en kortare effektiv säsong. Svårt att se vad man skall göra åt det dock...

Vi reviderar regelbundet vår syn på jakttiderna, och det är dags för en ny omgång. Dags att höra av sig om man har synpunkter med andra ord. Ju mer välunderbyggda resonemang desto större chans att man (och vi) lyckas.

Publicerat
  • Författare

Tack för svar. Kommer fortfarande inte åt er hemsida där det står men du menar alltså att jag kan börja panga den 21:a utan bekymmer? Inte flygfärdiga ungar, jo pytt. Skumt att dom den 11:e inte kan flyga men den 21:a är dom flesta borta :rolleyes:

Jag hoppas det blir förändringar på det så vi lappar kan åtnjuta gås med.

Publicerat

Den som äger en fastighet som gränsar till allmänt vatten i havet har jakträtten på 300m ut från strandlinjen.

Publicerat

Tack för svar. Kommer fortfarande inte åt er hemsida där det står men du menar alltså att jag kan börja panga den 21:a utan bekymmer? Inte flygfärdiga ungar, jo pytt. Skumt att dom den 11:e inte kan flyga men den 21:a är dom flesta borta :rolleyes:

Tar med mig synpunkten. När det gäller avståndet från havet så finns det en sådan regel för änder, där jakttiderna skiljer mellan skärgård och inland i en del fall. Gäller dock ej gäss i Norrbotten.

Publicerat

Tar med mig synpunkten. När det gäller avståndet från havet så finns det en sådan regel för änder, där jakttiderna skiljer mellan skärgård och inland i en del fall. Gäller dock ej gäss.

Publicerat

Tar med mig synpunkten. När det gäller avståndet från havet så finns det en sådan regel för änder, där jakttiderna skiljer mellan skärgård och inland i en del fall. Gäller dock ej gäss i Norrbotten.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.