Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon som har tips på något "bra att ha" till laddandet.

Featured Replies

Publicerat

Tjenare!

Mamma ska till NY och fira sin 50-årsdag. Givetvis kommer hon få med sig en diger lista på saker som ska med i bagaget hem :blush:

Vad tror ni om den här?

Hornady Lock-N-Load auto

MVH/Jocke

Publicerat

Skall du börja skjuta pistol?

En progressiv är i princip, iofs inte allmängiltigt men nästan bara att föredra när man skall skapa stora volymer av en o samma sorts ammo.

Som typ när jag sköt PPC förr och man laddade upp 5 0000 skott på en fredagkväll och lördagmorgon för att ha att träna med under helgen.

Man snittar beroende på konfiguration och effektivitet mellan 200-400 patroner i timmen med pistol/revolver kalibrar, mindre med gevärs kalibrar.

/Christian

Publicerat

Jag är nöjd med mina blåa :blush:

Publicerat

Jag är nöjd med mina blåa :blush:

jag skulle tro det, men ärligt talat det är ju knappast något du drar igång för att ladda 10 provskott med eller som du vill köra korta produktionsvändor med,

vilken har du 550/650?

/Christian

Publicerat

håller med Christian om vad han säger..

ska man ladda gevärspatroner skall man ha en enkelpress.

jag har även en rsbs 4*4 progresiv å har den endast TILL pistol och revolver am

Mvh Nille

Publicerat

Jag har en 550 jag har haft den till 308w o den funkar bra men i fortsättningen tänkte jag kallibrera i en singel press o köra resten i 550 tycker krut måttet funkar utmärkt till dom tiondels grainen det varierar måste vara obetydligt till gevärspatroner ger ju lite mer % diff i 32long :rolleyes:

När jag tagit fram en ny laddning eller kula så har jag kört en station i taget det funkar helt ok kallibrerat tio hylsor o satt i tändhatt sedan vägt upp krutet en o en inga konstigher tycker jag givetvis ska man ha verktygen på separata verktygs huvuden.

Jag tycker själv det är tråkigt att ladda det är väl därför man har en rcbs singel en squaredeal o en 550b :wacko:

Publicerat
  • Författare

Tackar för alla svar, mycket värdefullt.

Då får det bli en digital vågstation med krutmått från RCBS istället, känns som om man kan ha mer värde av det då.

Någon som har tips på något mer "bra-att-ha" som går att ta med i bagaget hem utan att riskera att skaka galler ;)

Kommer uppdatera hela min laddverktygsarsenal till Redding i alla fall. Kostar ju 290kr/A-set, billigt ^_^

MVH/Jocke

Publicerat

Då får det bli en digital vågstation med krutmått från RCBS istället, känns som om man kan ha mer värde av det då.

Chargemaster Combo? Beställde en åt en bekant från Sinclair för några veckor sen. LÄGG I KUNDVAGN!!!! :wub:

Inte så tung heller, men se till så du får 220-voltsvarianten ;)

Publicerat
  • Författare

Chargemaster Combo? Beställde en åt en bekant från Sinclair för några veckor sen. LÄGG I KUNDVAGN!!!! :wub:

Inte så tung heller, men se till så du får 220-voltsvarianten ;)

Yes det blir det :)

Verkar smutt -_-

MVH/Jocke