Publicerat Augusti 18, 201114 yr Här är en forumkniv jag gjort åt ett forum. Jag har gjort en kort och lång variant. Det här är den långa. 150 mm lågnt blad 2 mm tjockt i RWL34. Skaft i grön canvas. Den här är blank Shamani kanske faller dej på läppen. Seved
Publicerat Augusti 21, 201114 yr Författare Tackar Kul att du gillar den. Nu vart jag ju fiken Vad är det som utmärker sej. Seved
Publicerat Augusti 22, 201114 yr Det är svårt att sätta fingret på det en utformningen på den sista biten av tången gillar jag. Samt bladets kontra handtagets symmetri påminner om dom där Russel Green River knivarna som ha varit pionjärernas val för buffelslakt. Jag funderar på att göra några enklare knivar till släkten på detta på green river temat.
Publicerat Augusti 22, 201114 yr Författare Ja avslutningen är fin, ska nog göra det på fler tror jag. Jaha, då får jag googla på den så får jag se. Ja det är kul att göra historiska knivar. Seved
Publicerat Augusti 22, 201114 yr Ja, jag gillar den skarpt. Här finns en liten historia och en bild på modellen jag kom att tänka på. http://www.knives.com/knives/index.php?option=com_content&view=article&id=16:american-knives&catid=29:history&Itemid=12