Publicerat Augusti 20, 201114 yr Hej! Har mitt skjutprov nu på tisdag och vill efter det försöka komma igång och börja jaga snabbast möjligt. Hur går hela licensförfarandet till? I vilken ordning skall jag göra allt? Bör jag först kontakta en vapenhandlare och välja ett gevär och sedan skicka in min första licensansökan med detta vapnet nämnt? Eller söker jag licens först och handlar sen? Hur gör man ? Tacksam för svar!
Publicerat Augusti 20, 201114 yr du kan skaffa en "inköpslicens" om du vill men det känns krångligt plus att det tar tid så det bästa är att åka runt till ett par handlare och klämma på olika vapen innan du bestämmer dej handlaren brukar hjälpa till att fylla i licensansökan sen så är det bara att åka till polisen på orten där du bor och lämna in ansöka och betala avgiften på 750:- tror jag det kostar nu
Publicerat Augusti 20, 201114 yr Författare Tack! Så då bör jag sätta igång redan nu innan jag gjort skjutprovet. Någon som har tips på vapenhandlare i Västerbotten med bra sortiment? Ser att umeå enbart har en mindre butik med litet sortiment. Skulle gärna besöka fler tips nån?
Publicerat Augusti 20, 201114 yr Tack! Så då bör jag sätta igång redan nu innan jag gjort skjutprovet. Någon som har tips på vapenhandlare i Västerbotten med bra sortiment? Ser att umeå enbart har en mindre butik med litet sortiment. Skulle gärna besöka fler tips nån? Om du tänker på vapencentrum så är den inte så liten. Dom har bra sortiment så åk du dit och kolla. Ganska bra priser dessutom. Om du vill åka en bit finns ju även jakt och trofé i Boliden samt jaktaffären i åsele. Den sistnämnda har ganska mycket begagnat hemma.
Publicerat Augusti 20, 201114 yr Författare Om du tänker på vapencentrum så är den inte så liten. Dom har bra sortiment så åk du dit och kolla. Ganska bra priser dessutom. Om du vill åka en bit finns ju även jakt och trofé i Boliden samt jaktaffären i åsele. Den sistnämnda har ganska mycket begagnat hemma. Tack! Ska ta en titt i Umeå !
Publicerat Augusti 20, 201114 yr Vildmark och fritidsliv i Pite är alltid värt ett besök! http://www.fritidvildmarksliv.se/