Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ingen exportlicens för köp av kikarsikten via USA!

Featured Replies

Publicerat

Det har kommit en ny regel som gör det möjligt att för oss som bor i t.ex Sverige & Finland att köpa kikarsikten utan att behöva ansöka om exportlicens, detta medgör att om man är snabb hinner man få ett nytt sikte till Älgjakten!

Publicerat

Låter intressant. Var hittar man mer fakta om detta?

Publicerat

Tänkte precis också fråga om du har någon källa till det här. I så fall skulle ingen bli lyckligare än jag då mamma ska över till NY nu i September. Detta borde medföra att hon lätt och ledigt kan ta med sig ett sikte hem, eller?

MVH/Jocke

Publicerat
  • Författare

Pratat med EuroOptic och sett att TheOpticZone säger exakt samma.

Publicerat

finns det nån bra sida man kan lita på!

Publicerat

ser inte så ut

The Optic Zone is also happy to serve our international customers. Orders placed by International customers may require an Export License with the US Government, this process if free of charge and typically takes 3-4 weeks for processing.

Publicerat
  • Författare

Maila och fråga dem, lagen är riktigt ny då jag var tvungen att söka licensen när jag gjorde beställningen kring 2:a Aug, kommer inte ihåg riktigt. De har säkert inte hunnit ändra sidan.

Publicerat

Det verkar som det nyligen skett en förändring till det bättre.

Gå in på robsoft, kolla under kikarsikten, det nämns där oxå.

Raggarö

Publicerat

Om dom nu insett att vi inte är talibaner kanske vi kan få köpa kulor å hylsor snart med :rolleyes:

Publicerat

Om dom nu insett att vi inte är talibaner kanske vi kan få köpa kulor å hylsor snart med :rolleyes:

har hört ryktesvägen att det till viss del grundar sig i att sverige är bland "the good guys" nu när vi deltar i militära insatser och för krig. jag vet inte om det stämmer men isåfall är det ju positivt.

ytterligare ett steg i natofieringen :D

Publicerat

Dags att börja tokskramla då, frugan åker dit i oktober. Vatten och bröd fram till dess skulle göra både plånboken och magen glad. Fast å andra sidan, om det inte behövs någon exportlicens så kan man ju likväl skicka det på det vanliga sättet och man behöver inte hasta ihjäl sig.

(Kanske till och med skaffa sig en bössa lämpad för att sätta detta framtida drömsikte på)

• 4 weeks later...
Publicerat

HAllelulja Jag som efter ändrade resplaner troligen ska dit i november och är i behov att byta ut skitsiktet!!! TJOHOOOO