Publicerat Augusti 21, 201114 yr Fadern fick ett samtal från Länsman om en Råbock med Perukhorn som stod i en trädgård inom planlagt område de vill avliva den snarast, När han kom till platsen så hittade han denna stackarn som stod med huvudet ner i marken och såg miserabel ut Hornet hade blivit infekterat och flugorna hade barnkammare där (undviker detaljer )det var tydligt att det hade besvärat rådjuret eftersom den var bitvis pälslös i området runt om "hornet". För 2 år sedan så hade vi en Råget med horn på markerna som verkade klara sig bra och hade kid som verkade växa som de skulle så jag tyckte den var ett trevligt inslag, jag har ändrat mig nu! Råbocken med perukhorn visade sig vara en get och jag som suttit och siktat på den som jag tror är Mor till den känner mig lite skyldig till att ha bidragit till lidandet av den senare genom att inte göra processen kort med Modern Läxan är lärd och jag kommer handla annorlunda vid liknande tillfälle om det uppstår i framtiden
Publicerat Augusti 21, 201114 yr Fadern fick ett samtal från Länsman om en Råbock med Perukhorn som stod i en trädgård inom planlagt område de vill avliva den snarast, När han kom till platsen så hittade han denna stackarn som stod med huvudet ner i marken och såg miserabel ut Hornet hade blivit infekterat och flugorna hade barnkammare där (undviker detaljer )det var tydligt att det hade besvärat rådjuret eftersom den var bitvis pälslös i området runt om "hornet". För 2 år sedan så hade vi en Råget med horn på markerna som verkade klara sig bra och hade kid som verkade växa som de skulle så jag tyckte den var ett trevligt inslag, jag har ändrat mig nu! Råbocken med perukhorn visade sig vara en get och jag som suttit och siktat på den som jag tror är Mor till den känner mig lite skyldig till att ha bidragit till lidandet av den senare genom att inte göra processen kort med Modern Läxan är lärd och jag kommer handla annorlunda vid liknande tillfälle om det uppstår i framtiden Det är ju genom misstagen vi människor lär oss.
Publicerat Augusti 21, 201114 yr Jag grämer mig fortfarande att jag inte fällde en get med perukhorn som jag såg på älgjakten för ett par år sedan. Såg henne ett par gånger off-season för ett par år sedan, men efter de senaste årens kalla vintrar har jag inte sett henne något mer.
Publicerat Augusti 21, 201114 yr Författare Jag grämer mig fortfarande att jag inte fällde en get med perukhorn som jag såg på älgjakten för ett par år sedan. Såg henne ett par gånger off-season för ett par år sedan, men efter de senaste årens kalla vintrar har jag inte sett henne något mer. Fårstår hur du menar! Den är säkert borta vid det här laget, men sånt sticker lite i efterhand. Har du sett fler med liknanade horn eller tror du att det kanske har förvunnit med geten som sista i ledet (inga kid)?
Publicerat Augusti 21, 201114 yr Har du sett fler med liknanade horn eller tror du att det kanske har förvunnit med geten som sista i ledet (inga kid)? Det var lite det som var problemet (samt att det var älg som gällde), hon gick med ett kid när jag såg henne och det var säsong. Men jag vet att vi har generna bland rådjuren i trakten. När jag snackade med de andra i laget så visade det sig att det allt fällts en och annan sådan under de senaste 20 åren... Nåja, sedan dess tar jag alltid en extra titt i kikaren på de getter som kommer i min väg.
Publicerat Augusti 22, 201114 yr Författare Det var lite det som var problemet (samt att det var älg som gällde), hon gick med ett kid när jag såg henne och det var säsong. Men jag vet att vi har generna bland rådjuren i trakten. När jag snackade med de andra i laget så visade det sig att det allt fällts en och annan sådan under de senaste 20 åren... Nåja, sedan dess tar jag alltid en extra titt i kikaren på de getter som kommer i min väg. Ajdå! Då innebär det att fler kan dyka upp hos oss också då Jag kommer nog följa ditt exempel där vad gäller att hålla koll på dem och ta bort exemplar som verkar ha generna..