Publicerat Augusti 21, 201114 yr Hej! Har en jämthund/gråhund/norrbotten spets. Han är mestadelsa gråhund/jämthund men som sagt lite NOBS. Har läst att jämthund och gråhund ursprungligen användes som fågelhund. Är det någon med erfarenhet av jakt på fågel med någon av dessa raser? Eller med erfarenhet av jakt på annat än älg/grävling/vildsvin? Hade vart roligt att höra lite om era hundar isåfall hur dom arbetar samt hur ni tränat dem? Min morbror som jagar mycket fågel berättar att hans kompis hade en labrador som träskällare och det funkade faktiskt bra
Publicerat Augusti 21, 201114 yr Hej! Har en jämthund/gråhund/norrbotten spets. Han är mestadelsa gråhund/jämthund men som sagt lite NOBS. Har läst att jämthund och gråhund ursprungligen användes som fågelhund. Är det någon med erfarenhet av jakt på fågel med någon av dessa raser? Eller med erfarenhet av jakt på annat än älg/grävling/vildsvin? Hade vart roligt att höra lite om era hundar isåfall hur dom arbetar samt hur ni tränat dem? Min morbror som jagar mycket fågel berättar att hans kompis hade en labrador som träskällare och det funkade faktiskt bra jag har läst att man använde/använder gråhundar i Norge för att valla gäss med.Någon linje med fågelintresse ska finnas i gråhunden..