Publicerat April 2, 200620 yr min urika är ju lite känslig för 24gramare. har ju kapa fjädern och donat lite men är inte helt nöjd.. enligt uppgift så ska det funka bättre med längre pipa (har61cm) så jag tänkte prova med en förlängd chock.. har optima systemet i min pang.. vart hittar jag info å mått på choker.
Publicerat April 2, 200620 yr Torsbo Handels har "Extended Optimachoke" Dom är 90mm långa, alltså 20mm längre än orginalchoken. Googlade lite och hittade 50mm förlängning i England: http://www.avalon-shop.co.uk/shop/index.ph...e3928da828cc2de Min urika (66cm pipa) laddar om bra med 24g stålhagel (högre gastryck?) medans blyhagelpatroner i samma vikt kan vara lite tröga.
Publicerat April 7, 200620 yr Va?? Strular era Beretta automater? ;D ;D ;D Sälj dem o skaffa Benelli i stället så slipper ni bekrymret. Hade en 40 cm lång pipa på min Centro förut och den svalde de 24:or som jag stoppade i. Mvh!
Publicerat Juni 15, 200620 yr Har inga som helst problem med omladdningen på min 391:a jag använder allt från 24-52 grams plus slugg. Har dessutom både långa och korta trattar till den och märker ingen skillnad när det gäller omladdningen. Hur ofta gör du rent bössan? Använder du olja eller fett? Testa med att plocka isär hela bössan och gör ordentligt rent. Använd kemisk ren bensin eller något annat gött medel som löser upp gammalt fett och stelnad olja. Smörj sedan med en tunn olja, typ 556, DWF eller vapenolja. Detta kan räcka och är mycket billigare än att köpa långa trattar. Bössan ska ju fungera med både lätta och tyngre laddningar. Lycka till!!!
Publicerat Juni 28, 200620 yr ..ska fungera ja men långt ifrån alla Beretta automater gör det. Korta fjädern och borra upp gashålet.. Mvh!