Publicerat Augusti 23, 201114 yr Hej har införskaffat mig en x-bolt cal 308w, på bössan ska en ljuddämpare och ett kikarsikte. Hade på min gamla 6 och en halva en aimpoint. Nu ska jag ha ett sikte som passar till närstrider men vill även kunna zooma lite typ 4 eller 6ggr. Vill ha ett lätt, robust sikte med hyfsad optik. Har funderat på ett leupold: vx-r 2-7x33 samt vx-3 1.75-6x32. mest för att dollarn är låg nu Har läst att leupoldarna är trånga?? ska tillägga att jag inte alls är insatt i den optiska världen Förslag på sikten? nya eller beggade. Finns det snabbfästen att köpa till min bössa?
Publicerat Augusti 23, 201114 yr Hej har införskaffat mig en x-bolt cal 308w, på bössan ska en ljuddämpare och ett kikarsikte. Hade på min gamla 6 och en halva en aimpoint. Nu ska jag ha ett sikte som passar till närstrider men vill även kunna zooma lite typ 4 eller 6ggr. Vill ha ett lätt, robust sikte med hyfsad optik. Har funderat på ett leupold: vx-r 2-7x33 samt vx-3 1.75-6x32. mest för att dollarn är låg nu Har läst att leupoldarna är trånga?? ska tillägga att jag inte alls är insatt i den optiska världen Förslag på sikten? nya eller beggade. Finns det snabbfästen att köpa till min bössa? FOV på 100 m VX-R 13,3-5,4m VX-3 17,1-6,4m Som jämförelse: Swarovski Z6 42,4-6,8m