Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Köpa bössa innan vapenskåp?

Featured Replies

Publicerat

Halloj!

Undrar om någon gjort liknande eller vet att man inte kan göra som jag tänkt.

Jag har sedan två år tillstånd att förvara min studsare hos min far då han bor i anslutning till våra

jaktmarker och jag bodde på fjärde våning utan hiss. I somras flyttade jag till villa och det känns

inte försvarbart att ansöka om att förvara ytterligare vapen hos min far nu när jag hittat

en hagelspruta som jag tänkte slå till på, så till min fråga.

Kan jag köpa bössan och fylla i förvaringsätt med ett märke på ett skåp för att sedan ev. korrigera det innan licensen kommer om det skulle behövas?

Hade nämligen tänkt köpa bössan på aug. lönen och skåpet på sep. lönen, det borde ju kunna stämma med tanke på väntetiden för licensen här i halland.

Hoppas ni förstår hur jag menar.¨

// Nylander

Publicerat

Nu var det en stund sen jag köpte något nytt men på licensansökan ska man fylla i hur man ska förvara bössan och jag tror du får fylla i SS-nr eller tillverkningsnummer på ditt skåp så du får nog köpa grejerna i den andra ordningen dvs skåp först.

Publicerat
  • Författare

Nu var det en stund sen jag köpte något nytt men på licensansökan ska man fylla i hur man ska förvara bössan och jag tror du får fylla i SS-nr eller tillverkningsnummer på ditt skåp så du får nog köpa grejerna i den andra ordningen dvs skåp först.

Nja, på blanketten sätter man en bock vid SS-3492 märkt säkerhetsskåp. Övrigt om skåpet så ska man fylla i märke/modell.

I alla fall på den blankett som finns på nätet.

Publicerat

Nja, på blanketten sätter man en bock vid SS-3492 märkt säkerhetsskåp. Övrigt om skåpet så ska man fylla i märke/modell.

I alla fall på den blankett som finns på nätet.

Japp, fast om farbror blå kommer på besök för att kolla på ditt vapenskåp så är du rökt. Jag hade köpt vapenskåp först, vilket jag iofs också gjorde... wink.gif

Publicerat
  • Författare

Ja, nej va f*n ska jag krångla till det för.

Jag löper å köper ett skåp illa kvickt.

//Nylander

Publicerat

Jag var tvungen att lämna in en kopia på vapenskåpskvittot, tillsammans med blanketten.

Publicerat

Jag var tvungen att lämna in en kopia på vapenskåpskvittot, tillsammans med blanketten.

Samma här.