Publicerat Augusti 27, 201114 yr Har lite tid över så jag tänkte presentera mig här nu 28årig kille som är född och uppvuxen i nordligate Norrland dvs Lappland. Sambo och nyfödd dotter på 5veckor. "dålig timeing nu till jakten" En jämthund från Småland som är 13mån nu, och som jag håller på att jaga in för fullt, med varierande resultat ska tilläggas Bor 5mil utanför närmaste samhälle på en egen gård. Har Jagat älg med pappa så länge jag minns. Däremot har mitt jaktintresse vaknat till på allvar först dom senaste 10åren kanske. Tog jägarexamen 2005. Flugfisket är något jag också älskar. Arbetar i gruvan, Jaktmarker = över 40 000ha, jagar älg å björn om jag ser nån Det var väl allt, ska passa på att önska alla lycka till inför årets jakt!
Publicerat Augusti 27, 201114 yr Oh shit! Ca. 10 gånger mer mark än vad jag har att jaga på. Då kan du ju gå i skogen en heldag utan att riskerar träffa på någon den dan iaf. Någon storoxe el. nalle på samvetet då? Det är bara dålig planering att föda barn el. blir förälder den här årstiden. Hej & välkommen hit iaf!
Publicerat Augusti 27, 201114 yr Författare Jaa markerna är tillräckliga iaf,tror vi har Sveriges näst största vv område. Ligger på ca 38 000ha nu, som mest har byn haft 44 000ha. Plus att jag jagar på andra mindre marker så visst finns det utrymme Hos oss uppskattas hundar med stort sök, samt att dom håller i ett x antal km iaf. Trots våra marker har vi "bara" 28vuxna älgar i år. Men jag tycker det är en realistiskt tilldelning, med tanke på våran älgstam. Ang bebisen så blev det en överrasking för oss också! minst sagt. Största problemet nu när det blev en jänta är ju att hitta rosa härikla kläder. Nån som har tips vart man finner dessa
Publicerat Augusti 28, 201114 yr Jaa markerna är tillräckliga iaf,tror vi har Sveriges näst största vv område. Ligger på ca 38 000ha nu, som mest har byn haft 44 000ha. Plus att jag jagar på andra mindre marker så visst finns det utrymme Hos oss uppskattas hundar med stort sök, samt att dom håller i ett x antal km iaf. Trots våra marker har vi "bara" 28vuxna älgar i år. Men jag tycker det är en realistiskt tilldelning, med tanke på våran älgstam. Ang bebisen så blev det en överrasking för oss också! minst sagt. Största problemet nu när det blev en jänta är ju att hitta rosa härikla kläder. Nån som har tips vart man finner dessa Åt vilken riktning bor du i förhållande till Kiruna? Jag bara undrar. Ja visst räcker den marken gott och väl till att gå och strosa på! Det är ju större än vårat ÄSO som våran mark ingår i. Den marken jagar ni inte av på en dag va med fullt jaktlag under älgjakten? Brukar ni skjuta fullt på tilldelningen eftersom ni bara jagar under sept. månad? Ett olycksfall i arbetet med andra ord, men visst är det skojigt med ett litet liv i huset att pyssla om. Vi har ju några kvinnliga jagare här på forumet så du får väl ta och slänga ut frågan till dom, ang. rosa Härkkila.