Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är då Vulkan?

Featured Replies

Publicerat

Har lite tid över så jag tänkte presentera mig här nu :rolleyes: 28årig kille som är född och uppvuxen i nordligate Norrland dvs Lappland. Sambo och nyfödd dotter på 5veckor. "dålig timeing nu till jakten" ;) En jämthund från Småland som är 13mån nu, och som jag håller på att jaga in för fullt, med varierande resultat ska tilläggas :angry: Bor 5mil utanför närmaste samhälle på en egen gård.

Har Jagat älg med pappa så länge jag minns. Däremot har mitt jaktintresse vaknat till på allvar först dom senaste 10åren kanske. Tog jägarexamen 2005. Flugfisket är något jag också älskar.

Arbetar i gruvan, Jaktmarker = över 40 000ha, jagar älg å björn om jag ser nån :)

Det var väl allt, ska passa på att önska alla lycka till inför årets jakt!

Publicerat

Välkommen!

Nätt liten mark;)

Publicerat

Oh shit! Ca. 10 gånger mer mark än vad jag har att jaga på.ohmy.gif

Då kan du ju gå i skogen en heldag utan att riskerar träffa på någon den dan iaf.biggrin.gif

Någon storoxe el. nalle på samvetet då?biggrin.gif

Det är bara dålig planering att föda barn el. blir förälder den här årstiden.rolleyes.giflaugh.gifwink.gif

Hej & välkommen hit iaf!biggrin.gif

Publicerat

Hej och välkommen!

Publicerat

Välkommen hit :D

mvh

Publicerat
  • Författare

Jaa markerna är tillräckliga iaf,tror vi har Sveriges näst största vv område. Ligger på ca 38 000ha nu, som mest har byn haft 44 000ha. Plus att jag jagar på andra mindre marker så visst finns det utrymme :) Hos oss uppskattas hundar med stort sök, samt att dom håller i ett x antal km iaf. Trots våra marker har vi "bara" 28vuxna älgar i år. Men jag tycker det är en realistiskt tilldelning, med tanke på våran älgstam.

Ang bebisen så blev det en överrasking för oss också! minst sagt. Största problemet nu när det blev en jänta är ju att hitta rosa härikla kläder. Nån som har tips vart man finner dessa :)

Publicerat

Jaa markerna är tillräckliga iaf,tror vi har Sveriges näst största vv område. Ligger på ca 38 000ha nu, som mest har byn haft 44 000ha. Plus att jag jagar på andra mindre marker så visst finns det utrymme :) Hos oss uppskattas hundar med stort sök, samt att dom håller i ett x antal km iaf. Trots våra marker har vi "bara" 28vuxna älgar i år. Men jag tycker det är en realistiskt tilldelning, med tanke på våran älgstam.

Ang bebisen så blev det en överrasking för oss också! minst sagt. Största problemet nu när det blev en jänta är ju att hitta rosa härikla kläder. Nån som har tips vart man finner dessa :)

Åt vilken riktning bor du i förhållande till Kiruna? Jag bara undrar.biggrin.gif

Ja visst räcker den marken gott och väl till att gå och strosa på!biggrin.gif Det är ju större än vårat ÄSO som våran mark ingår i.ohmy.gif

Den marken jagar ni inte av på en dag va med fullt jaktlag under älgjakten?rolleyes.gif Brukar ni skjuta fullt på tilldelningen eftersom ni bara jagar under sept. månad?

Ett olycksfall i arbetet med andra ord, men visst är det skojigt med ett litet liv i huset att pyssla om.rolleyes.gifwub.gif

Vi har ju några kvinnliga jagare här på forumet så du får väl ta och slänga ut frågan till dom, ang. rosa Härkkila.rolleyes.giflaugh.gifwink.gif

Publicerat

Välkommen hit ;)

Publicerat

Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum!

Publicerat

Välkommen

Publicerat

Hjärtligt välkommen!

Publicerat

Hej och välkommen! :)