Publicerat Augusti 28, 201114 yr Hej Köpte en tikka T3lite 308win för ett år sedan, men är inte helt nöjd. Går och funderar på en sako 85finnlight eller en blaser r93, har även kollat lite på merkel eller sauer202. Undrar vad någon av er tycker, just nu lutar det åt sakon.
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Hej Köpte en tikka T3lite 308win för ett år sedan, men är inte helt nöjd. Går och funderar på en sako 85finnlight eller en blaser r93, har även kollat lite på merkel eller sauer202. Undrar vad någon av er tycker, just nu lutar det åt sakon. Fina vapen alla fyra. Själv föredrar jag Blaser mest pga det enkla pipbytessystemet, snabbmontaget och deras fina precision direkt ur kartong. Stright-pull hade jag nog överlevt utan, det var inget som var avgörande i mitt val i alla fall. Vill man skjuta snabbt så är det ändå Sauer 303 som gäller, där har inte Blaser något att hämta i speed. De andra tre kan jag inte uttala mig om praktiskt då jag inte ägt eller skjutit något direkt med dom. Merkel KR1 har dock en del fiffiga lösningar, som i mångt och mycket är kopierade från Mauser 66S, vilket även den är en fantastiskt intressant mekanism. MVH/Jocke
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Jag skulle gå på känsla om jag var du. Känns på hur bössorna känns när du lägger an etc. För egen del kan jag inte förlika mig med Sauer 202 då jag tycker den är klen i pistolgreppet och smal/hög i framstocken. Som att hålla i en gädda ungefär Dock välskjutande och trevlig konstruktion. Sako och Blaser R93 passar dock mig väldigt bra. KR1 tycker jag är ruskigt ful Sen är det väl frågan om du är ute efter en lätt bössa eller ej?
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Hej Köpte en tikka T3lite 308win för ett år sedan, men är inte helt nöjd. Går och funderar på en sako 85finnlight eller en blaser r93, har även kollat lite på merkel eller sauer202. Undrar vad någon av er tycker, just nu lutar det åt sakon. Vad är det som du inte är nöjd med hos T3:an?
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Författare Tycker tikkan är plastig samt att blåneringen på pipan har blivit flammig. Helhets känslan ger ett billigt och tråkigt intryck. Ingen att klaga på vad gäller precisionen.
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Fina vapen alliop. Enligt min mening, så tycker jag du får mer för pengarna om du väjer någon av pipbytarna. Så av de du nämner skulle jag föredra Blasern om du vill ha syntetstock och Merkeln om du vill ha trästock.
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Författare Blir en tur till handlaren för att klämma och känna. Ska nog öppnat ett dolt konto som frugan inte ser, ingen billig sport det här
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Blir en tur till handlaren för att klämma och känna. Ska nog öppnat ett dolt konto som frugan inte ser, ingen billig sport det här Haha. Det är ett som är säkert. Dyrt som fan är det - men roligt!
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Ett annat alternativ som jag läst ska vara väldigt bra är en Browning X-Bolt i Stainless Stalker. Den är lik Sakon, men 5000 kr billigare. Tydligen lär precisionen vara lika bra, och rekylen mindre. Någon som kan verifiera det jag sagt - själv har jag bara läst trådar (funderar själv på en Finnlight eller X-Bolt)?
Publicerat September 2, 201114 yr Författare Då var valet klart, blev en blaser r93pro 308win. Föll på att jag ville ha syntetstock.
Publicerat September 3, 201114 yr Då var valet klart, blev en blaser r93pro 308win. Föll på att jag ville ha syntetstock. Bra val. Har en likadan själv fast med pipor i 8x57js och en 243win på vägen in Riktigt trevlig bössa må jag säga. Ska skicka iväg min och få ställbar kolvkam,sedan tycker jag att min är i princip komplett MVH/Jocke
Publicerat September 3, 201114 yr Jag har en tikka t3 battue som jag är grymt nöjd med. men jag har funderingar på att sälja den och köpa mig en blaser r93. Så jag tycker du ska köpa dig en blaser, har känt och skjutit med några stycken och dom verkar otroligt sköna