Publicerat Augusti 29, 201114 yr Jag har kokat och tagit bort precis allt vad kött, slam och bråsk heter. Och det gjorde jag förra veckan, men det va 2 st äckliga likmaskar i skallen imorse och det luktar satan, sköljde av det och la det i vatten en stund och det blev bra. Blir det bra när jag har blekt skallen eller varför blir det såhär?
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Du hade nog inte fått bort allt eller hur? Annars hade likmaskarna inte haft något att leva av. Jag kokar horn med lite tvättmedel i vattnet, har aldrig upplevt att jag fått flugor som lagt ägg efter det, kanske en fråga om tur bara. Just det, med blekning och torkning kommer doft och problem att försvinna. /Christian
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Vet ej varför det blir så men kan va utav att det är lite rester kvar i skallen som får maskarna att öveleva. Lägg skallen i lite tvättmedel med ljummet vatten så släpper allt skit och tar dör på mask och annat snusk. Bara skallen ska ligga i blött några timmar. hornen ska inte komma i kontakt med vattnet men det förstår du nog:) mvh Edit: Christian han före
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Killen som gjorde iordning mitt senaste horn hade gått in i teknikens värld Han kokade hornen som man brukar men sedan tog han högtryckstvätten och blåste rent hela skallen, efter det brukade skallen vara klar att bleka enligt honom. Kanske ett tips att tänka på för den som inte gillar att gräva hjärna och rycka päls osv
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Jag brukar koka med maskindiskmedel och det löser upp det mesta kan jag lova. Sedan bleker jag med väteperoxid efter jag har skrapat bort det sista. Är man orolig för att något skall överleva så kan man använda aceton för att vara säker på att allt är dött men det skall inte behövas. Nackdelen med tryckluft är att man då inte tittar ordentligt om det är något skit kvar (förutom risken att man faktiskt blåser sönder delar av kraniet)
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Tycker man det är obehagligt med lite hjärna ska man kanske undvika högtryckstvätten. Men är man naken så är det bara att hoppa i duschen sen. (Om man hinner innan de kommer springandes med tvångströjan)
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Författare Så problemet försvinner helt efter blekning med väteperoxid?
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Så problemet försvinner helt efter blekning med väteperoxid? Problemet försvinner när skallen är helt ren....
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Precis. Skallen skall vara helt ren. Det brukar inte vara något problem att få en sågad skalle ren. Det enda stället jag kan tycka det är bökigt att få HELT rent är framme i näshålan. Hel skalle är krångligare att få helt ren inuti. Är skallen ren så finns inget problem med maskar. // John