Publicerat April 4, 200620 yr Jag var så jäkla golfsugen förra veckan så jag hyrde en golfsimulator på Ballbreaker i Stockholm i fredags. Dom hade även en skjutsimulator, den var verkligen kanon! Jag provade ripa, and, fasan och hare med hagel. Älgbana, vildsvin, hjort och älg med kula. Grymt bra träning där djuren kommer från olika riktningar i olika hastigheter samt att man kan följa hur man följer viltet efteråt. Samtidigt var det skönt att slippa rekylen, tror att jag ska hyra den fler gånger. Man kunde välja mellan öppna riktmedel, rödpunkt och kikarsikte, vill man låna har dom "riktiga" gevär med pluggade pipor också. Åsikter om detta skytte, bra eller dåligt? http://www.ballbreaker.se/dynamic/jakt.asp Dom tog 500 kr/timme för skjutsimulatorn, är man 4 pers, kör 2 timmar för 250 kr/man är det ju inte så dyrt. Man hinner skjuta många skott på en halvtimme. ;)
Publicerat April 4, 200620 yr Vet inte, det va lite ont om "jaktliga bilder" som visar hur det funkar men jag provade han JockeSmålännings simulator på en mässa och det va rätt ballt faktiskt. Han hade lite å göra så han surra å surra å jag sköt å jag sköt Om inte jag minns fel va det på samma mässa som Beretta satt och knöt flugor på : Hursom, jag tyckte det va lärorikt eftersom hans manick visade mina rörelser med bössa mot målet och när, var, hur jag tryckte av skottet...har jag gick ikapp målet och gick förbi...osv osv...sån träning tror jag är guld om man sedan tar med sig lärdomen på banan och omsätter det till riktiga duvor och högljudda plugg! / 8)
Publicerat Juni 2, 200619 yr Nån som känner till vart man kan hitta en skjutsimulator i Sundsvalls trakten? Skulle inte va fel att kunna se hur tusan man svingar mm.