Publicerat Augusti 30, 201114 yr Hej jag har börjat leta efter en föryngring och då är jag ute efter en valp efter björnjagande föräldrar om ni vet av någon sådan kan ni väl lägga upp den här eller skicka ett pm.. Jag bor och jagar på björntäta marker i Härjedalen (Totalt ca 17 000hekt)så valpen kommer att få de chanser som krävs för att få till en fullgod jakt hund... Jag har en tik på 9 år som skällt björn ganska bra och är fortfarande en duktig björnfinnare men förföljandet avtar och jag inser att det snart är färdigjagat med henne... Ungtiken 2,5 år är långt ifrån färdig men verkar inte riktigt ha psyket för att bli en duktig björnskällare men det är förstås inte färdigt än.... Jag är inte helt rastokig men trivs väldigt bra med de jämtar jag har, så därför letar jag i första hand valpar efter sådana.... Mvh
Publicerat Oktober 25, 201114 yr Författare Ändrade markarealen lite då jag får mer björnmarker till nästa år