Publicerat Augusti 31, 201114 yr http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/nar-vapenlicens-soks-bor-sapo-informeras_6426438.svd Skickad från min mobil
Publicerat September 1, 201114 yr Jag instämmer till fullo! Brott begås inte med legala vapen utan importerade, att införa bättre kontroller vid t ex Öresundsbron och alla Silja/Viking Line, där merparten av Sveriges illegala vapen kommer in från Europa är ett måste!
Publicerat September 2, 201114 yr Välskriven och nyanserad artikel. Det var ett väntat, och välkommet, inlägg för att balansera de tidigare diskussionerna efter tragedin i Norge. Jag blev bland annat besviken på repliken från T Mörner, ordf i SJF, att "det tyder på att sådana vapen (dvs Ruger Mini14) finns i Sverige" - vilket knappast borde komma varken som en chock eller vara upprörande. För några år sedan var det en annan galning som körde ner ett flertal fotgängare i Gamla Stan. Jag vet inte vad han körde för bil, men jag kan inte påminna mig att jag sett några artiklar som propagerar för att förbjuda bilmodellen efter det...