Publicerat September 1, 201114 yr Åkte hem från Idala idag med en lätt skamsen uppsyn. På vägen hem fick jag nästan en känsla av att ha varit otrogen. Att skjuta bra med en ny bössa känns snudd på erotiskt. Femsskottsserien här under talar sitt tydliga språk. Och då är detta ändå under break-in av pipan... Hämtade den på Torsbo i måndags. Jag tror faktiskt att jag är kär. I en svart skönhet som heter Tikka...
Publicerat September 1, 201114 yr Författare Bör för säkerhetsskull säga att det rör sig om en Tikka T3 lite 6,5x55, Norma jaktmatch (som jag råkade få tag i billigt!), 80 metersvallen, och nej - jag gjorde INTE break-in med ljuddämparen på.
Publicerat September 2, 201114 yr Ljuvligt. Se nu till o vara tyst om det för ev fru/sambo för de har ingen förståelse. O bädda inte ner henne(Tikkan) i sängen heller //
Publicerat September 2, 201114 yr Författare Det ser riktigt trevligt ut grattis te en fin tät skjutare Mvh. Tackar! Efter att ha harvat runt ett bra tag i begagnat-träsket ville jag för en gångs skull ha en ny bössa. Du kan tro att jag hade betänkligheter inför plasten! Men allt är förlåtet, jag älskar henne för vad hon är! /Skogis Ljuvligt. Se nu till o vara tyst om det för ev fru/sambo för de har ingen förståelse. O bädda inte ner henne(Tikkan) i sängen heller // Hahaha, jag vet! Till och med när man kom hem och hon frågade hur det gått, och man svara "Jodå, det gick bara bra.". Och inombords bubblar man. Men Skuris, Tikkan måste ju ha det varmt och skönt! Nästa steg blir att hitta fina laddningar till Hornadys SST som myser med pangen. Förslag på tändhattar?
Publicerat September 2, 201114 yr Tackar! Efter att ha harvat runt ett bra tag i begagnat-träsket ville jag för en gångs skull ha en ny bössa. Du kan tro att jag hade betänkligheter inför plasten! Men allt är förlåtet, jag älskar henne för vad hon är! /Skogis Hahaha, jag vet! Till och med när man kom hem och hon frågade hur det gått, och man svara "Jodå, det gick bara bra.". Och inombords bubblar man. Men Skuris, Tikkan måste ju ha det varmt och skönt! Nästa steg blir att hitta fina laddningar till Hornadys SST som myser med pangen. Förslag på tändhattar? Jo men du får göra det när inte frun är hemma Hornady SST skjuter väl i min 7x64 så de borde gå som smör i 6,5an. jag kör med Remmingtin hattar magnum i mina vapen kör även Remmington till de små hattarna. jag tycker de funkar "finfint" för att citera en känd profil i de Småländska skogarna. lagom hårda inga genomslag trots fet överladdning och billiga. 250:- för 1000st på Torsbo. //
Publicerat September 2, 201114 yr Författare Jo men du får göra det när inte frun är hemma Hornady SST skjuter väl i min 7x64 så de borde gå som smör i 6,5an. jag kör med Remmingtin hattar magnum i mina vapen kör även Remmington till de små hattarna. // Haha Får passa på då! 7x64 låter som en riktigt färsk kaliber! Nu när jag ändå ska börja handladda känns 6,5 som ett tråkigt val... Men va fasen, vapenskåpet ska vara i ständig rotation! Får prova Remington, tack för tipset
Publicerat September 5, 201114 yr Förslag på tändhattar? Jag kör med CCI och Turbo Hunter kör med Federal, båda ger bra resultat.
Publicerat September 5, 201114 yr Jag kör med CCI och Turbo Hunter kör med Federal, båda ger bra resultat. Det är för att ni har bra bössor och kulor - inte för att ni använder "bra" tändhattar
Publicerat September 5, 201114 yr Författare Jag kör med CCI och Turbo Hunter kör med Federal, båda ger bra resultat. Tackar! Typ vilken skit som helst Det är för att ni har bra bössor och kulor - inte för att ni använder "bra" tändhattar Hahaha jag frågade mest eftersom jag precis börjat sniffa runt i handladdningsträsket! Laddpress beställd och jag har börjat dreggla över lite spännande laddningar till Hornadys SST. Ska bli så jäkla ROLIGT!