Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vortex rm

Featured Replies

Publicerat

I mina funderingar på nästa bössa, som ska vara användbar även vid lite snabbare skott, har jag ett tag varit inne på Trijicons 1-4 tub med den belysta triangeln, alternativt att gå upp på Swarre z4 med CD-I rm. Dock har Mad Mike's inlägg fått mig att bredda mitt tänkande lite, och Vortex har bl a Viper PST 1-4x24 som ser schysst ut. Men är det någon som har tittat i tuben med deras belysta TMCQ riktmedel? Det verkar vettigt "på pappret", men det är ju känslan när man lägger an som betyder något... Synpunkter mottages tacksamt i så fall.

Cheers, /Bosse

Publicerat

Jag skulle aldrig beställa hem ett budgetkikarsikte utan att inte fått kika genom ett först.

Åka och kolla i ett innan du bestämmer dig.

Jämför viktiga egenskaper som synfält och tubeffekt på de lägsta förstoringarna.

Alltså det som är viktigt på ett drevjaktssikte.

Publicerat
  • Författare

Åka och kolla i ett innan du bestämmer dig.

Jo, det är naturligtvis ett gott råd och också målet. Jag åker till staterna igen nån gång i höst, då blir det en sväng till jaktbutiken där - men man vet ju aldrig om de har rätt modell hemma för tillfället, vill gärna se riktmedlet "live" också. Här hemma tror jag inte det är någon som saluför dessa i någorlunda närhet... Men som sagt, Mike har haft mycket gott att säga om dem och Sightron, och jag tror inte det skulle hamna någon tvivelaktig optik på hans riggar...

Och jag hinner säkert fundera fler varv innan det blir klart. Beror väl lite på hur det hamnar i tiden, blir det att köpet av bössa drar ut på tiden så att inte alla pengar ska upp på en gång, köper jag kanske Swarren till att börja med - då vet man alltid vad man får. Men du vet hur det är, nu hade jag en impuls att våga tänka lite annorlunda :blush: