Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Betala licensansökan.

Featured Replies

Publicerat

Hej.

Jag var i går och tittade på en bössa jag ska söka licens på och fick då ett pg-nr av handlaren (114875-8) som går till polisen i Stockholm.

Kan jag betala dit fast jag bor i Uppsala län eller måste jag betala in till det län där jag är folkbokförd?

Kollar man på polisens hemsida Uppsala Polisen Uppsala så står det att man ska ta kontakt med vapenhandläggare när det gäller inbet. för licens, alt. betala på polisstationen.

Men bor man i Sthlms.län så verkar det bara vara att betala på nätet. :huh:Polisen Stockholm

Vh//Matte.

Publicerat

Jag skulle nog följa rådet på polisens hemsida och ta kontakt med vapenhandläggaren, då får du rätt svar av rätt person!

Publicerat
  • Författare

Hej.

Det ska jag göra. Så får vi svaret i morgon. Lite kul att veta om det gör någon skillnad.

Vh//Matte.

Publicerat

Hej.

Det ska jag göra. Så får vi svaret i morgon. Lite kul att veta om det gör någon skillnad.

Vh//Matte.

Du kan vänta med att betala in, polisen skickar ut en anmodan till inbetalning så fort dom registrerar ärendet.

Publicerat
  • Författare

Du kan vänta med att betala in, polisen skickar ut en anmodan till inbetalning så fort dom registrerar ärendet.

Aha. Ja jag har alltid betalat in direkt för att det ska gå så snabbt som möjligt.

Publicerat
  • Författare

Var förbi polisen och betalade i dag. Tydligen så kunde man betala in till/på annan station än där man är folkbokförd men för tydlighetens, och snabbhetens skull bör betalningen ske i det län man är folkbokförd.