Publicerat September 4, 201114 yr Jag ska köpa en åtelkamera med MMS funktion, har ni något bra tips på kamera? Den får inte kosta mer än 2000:- helst så billig som möjlig.
Publicerat September 5, 201114 yr Hej. Tror det blir svårt att hitta någon kamera med MMS-funktion för 2000:-. Denna kamera är är lite dyrare men det är mitt tips. Scout Guard 550M, MMS.
Publicerat September 5, 201114 yr http://www.blocket.se/uppsala?q=%E5telkamera+mms&cg=0&w=3&st=s&st=u&st=b&ca=10&l=0&md=th En koll på blocket så skiljer det en hel del i pris på samma kamera, scoutguard funkar provat själv! vill man ha billigare så tror jag man tappar en del på vägen, eller så vänta det kommer nya modeller fler modeller och priset sjunker!
Publicerat September 5, 201114 yr Ja där var det några hundringar billigare. Då kan man köpa extra minneskort för dom pengarna.
Publicerat September 6, 201114 yr Vad är lämpligt avstånd från åtel med en Sg550m mms? Minns jag rätt så kan du välja avstånd 7 och 12 meter!
Publicerat September 7, 201114 yr Tjena! Har själv en SG550 MMS. Man kan ställa in ir-blixten på 6 och 12m. Men den funktionen är mer till för om du ska ha den inomhus då 12m blixten blir för stark. Lämpligt avstånd till åteln är ca 4-7m och det är mer för att kunna zooma i bilderna för att kunna se detaljer på djuren. Men självklart går det att ha den även på längre avstånd. Jag har tyvärr haft lite problem med kameran tills nu. Jag köpte ett kraftigare externt 6v batteri och efter det så har den fungerat bra. Som jag har fått förklarat för mig så är det att mms-funktionen drar lite mer batterikapacitet vilket gör att de vanliga 1,5v batterierna inte håller så länge. Jag försökte ladda upp en liten filmsnutt men det gick inte.
Publicerat September 8, 201114 yr Författare Köpte en sg 550m mms. Men vad ska jag ha för mms inställningar och övriga inställningar, har stält in allt. Nr och sånt men den skickar inte nå mms fast den tar bilder