Publicerat September 5, 201114 yr Hej! Då var det åter dags för en Winne 70 i mitt skåp igen efter lite över ett års vistelse för den gamla i 6.5 (pga sjukdom ) Medicinen denna gång är en i kaliber .338 som skall brukas vid vakjakt på gris, älgjakt och vad som erbjuds där något grövre är att föredra. Nu till frågan. Har kikat på snabbfästen då jag vill kunna byta kikare från aimpoint till något som fungerar väl till vak. Det jag funderat på är Leupold QR och nu senare en picatinny från EGW eller warne. Estetiskt sett är leupold att föredra men jag har enbart använt warnefästen innan och är toknöjd så det känns fel att byta. Fördel med skena är att jag kan sätta siktena vart jag vill medans jag behöver extensions för Leupold. Kostnad kan vi se bort ifrån. Vapnet i fråga har trästock och röd klassisk bakkappa. Det lutar åt picatinny men kan jag estetiskt sett med? Funkar det med skena, jag tänker på utkastarvinkeln så inte hylsorna hamnar i lådan?
Publicerat September 5, 201114 yr På min fd m70 satt utdragaren på höger sida om stötbotten och kastade alltså rakt åt sidan till skillnad från Sako och 1900 utdragarna som kastar snett uppåt. Sitter din så den drar rakt åt sidan ska det inte vara något problem med att sätta skena på vapnet.
Publicerat September 5, 201114 yr Författare På min fd m70 satt utdragaren på höger sida om stötbotten och kastade alltså rakt åt sidan till skillnad från Sako och 1900 utdragarna som kastar snett uppåt. Sitter din så den drar rakt åt sidan ska det inte vara något problem med att sätta skena på vapnet. kommer inte ihåg hur det var på min gamla men jag tror det var som du beskriver Kristian. Frågan är om man kan med att ha picatinny på. Tänkte först att det skulle vara lite klassiskt stuk på den men vette fan. Kanske förhastar mig? Får väl inte licensen i tid till älgjakten ändå och då har jag väl inte världens brådska sen. Men jag lever på hoppet.
Publicerat September 5, 201114 yr Jag har ett par av världens snyggaste baser och ringar liggande till en winny 70. s&k skulptured bases och skarvlösa ringar 30mm. http://www.scopemounts.com/index.html?main.html hör av dig om det är intresant
Publicerat September 6, 201114 yr Författare Jag har ett par av världens snyggaste baser och ringar liggande till en winny 70. s&k skulptured bases och skarvlösa ringar 30mm. http://www.scopemounts.com/index.html?main.html hör av dig om det är intresant PM!
Publicerat September 9, 201114 yr Författare Warneskena beställd Funktion före finess blev det Hade det varit en pre 64 hade saken varit annorlunda dock .
Publicerat November 23, 201114 yr Författare Någon som vet var och hur du kan beställa riktmedel från recknagel till en winchester 70? Finns det sådana som passar rätt av eller måste en smed fixa det? //C
Publicerat November 24, 201114 yr Författare Jo det går bra! Hann precis skjuta in den inför älgjakten, men inget har fällts med den ännu. Som sagt sugen på lite nya sikten samt kanske en kolv