Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

förstörd kolvbult

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Har en miroku 3800 som jag köpte begagnad, inte haft isär den tidigare (alltså tagit av kolven från lådan, ejektorer och liknande underhålles naturligtvis).

Nu när jag förlängde kolven tänkte jag i samband med detta ta av den, men det visade sig att skruvskallen på bulten verkar vara söndertrasad. Det skall vara en vanlig spårskruv. Det är ju inte lätt att komma åt den nu, men undrar om det skulle finnas något sätt att åtgärda detta? Lådan är rejält dragen mot kolven så något problem just nu är det inte, men man kan ju behöva komma åt det senare. Kan en vapentekniker fixa detta? Något förslag?

MVH

/Viktor

Publicerat

En kompetent vapensmed borde ju kunna fixa biffen tycker jag. :) Det är ju deras jobb att fixa sånt. :D

Publicerat

Det är skitenkelt, man borrar i värsta fall bort skruvskallen och gör en ny skruv...

-- Mats

Publicerat

Det är skitenkelt, man borrar i värsta fall bort skruvskallen och gör en ny skruv...

-- Mats

Ungefär så, en körnslag och ett förlängt borr....

/T

Publicerat

Ungefär så, en körnslag och ett förlängt borr....

/T

Jupp. Jag brukar iofs försöka plocka ut dem med fastlimmad mejsel, då kam man oftast fixa skruvskallen sen.

Ett par smällar för att bryta vilospänningen och sen aceton, tryckluft samt epoxi. Brukar funka.

-- Mats

Publicerat
  • Författare

fint, då går det att lösa!

Tackar

//Viktor

Publicerat

Jupp. Jag brukar iofs försöka plocka ut dem med fastlimmad mejsel, då kam man oftast fixa skruvskallen sen.

Ett par smällar för att bryta vilospänningen och sen aceton, tryckluft samt epoxi. Brukar funka.

-- Mats

Ibland kan man banka fast en hylsa och ta det den vägen med. Finns lite olika lösningar beroende på hur det ser ut.

/T