Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sveriges mest inkompetenta vapen Handlare

Featured Replies

Publicerat

Den mycket åtrovärda titeln Sveriges mest inkompetenta vapen handlare .

.

Efter en hård kamp mot felaktiga varor och trasiga produkter .

Vann dom titeln igenom att skicka med fel magasin storlek och magasin till fel kaliber 2 Dagar innan Älgjakten .

Så det blir ingen Jakt innan dom lyckas få fram ett nytt Magasin .

Publicerat

de går ju att slänga in 1 skott i loppet iaf

Publicerat
  • Författare

de går ju att slänga in 1 skott i loppet iaf

Ja det är klart , 1 Skott i loppet och en kniv så kan man möta vilken björn som helst i skogen och bli middag.

Publicerat

jävla surt asså, hoppas det löser sig snabbt.

om inte annat så kan du ju sjunga "björnen sover" för eventuella nallar i skogen =P

Publicerat

Trist när man inte får de prylar man förväntar sig, fel kan det bli och man kan lösa det på olika sätt, vad är det för bössa? oftast brukar magasinen sitta i bössan vid köp och då är det väl tillverkaren som gjort galet?

Jag hade ringt till firman och förklarat läget och hade fått ut en lånebössa så länge, vad är det för pang kanske någon här har ett magasin du kan låna!

Publicerat

Tråkigt, men dessvärre tar handlaren inte ens pallplats med den bedriften, kanske topp 10.

Men du, jag har skjutit många djur med en drilling. Ha en pil mellan fingrarna På vänsternäven och ett par till snabbt åtkomliga. Kanske inget för björn, men älg är väl ändå huvudviltet?

Publicerat

Har prylarna blivit felskickade många gånger eller är det en isolerad incident?

Det är fruktansvärt tråkigt när det blir fel, speciellt så här nära älgjakten, men å andra sidan lär våra vapenhandlare ha det ordentligt stressigt nu när folk kommer på allt de skall ha i sista sekunden...

Skriv gärna om hur problemet löste sig för det kan ju inte ta någon tid att fixa ett mytt magasin liksom ^_^

Ofta är det inte elakhet eller illvilja som ligger bakom när man får fel prylar av en handlare - de lever ju på att sälja prylar och ryktet är skitviktigt!

Publicerat

Jag fick själv fel choker när jag köpte min Browning från Torsbo - en kvart istället för en skeet. Skickade ett mail, och igår blev jag uppringd. De skickar en skeet till mig utan extra kostnad! Det kallar jag service!

Publicerat

Jag fick själv fel choker när jag köpte min Browning från Torsbo - en kvart istället för en skeet. Skickade ett mail, och igår blev jag uppringd. De skickar en skeet till mig utan extra kostnad! Det kallar jag service!

Så funkar nästan alla handlare och det är precis så det skall va!

Publicerat

Inget försvar mot handlaren, MEN varför köper man en bössa så kort innan en tänkt jakt?

Förseningar kan inträffa och kanske skall man skjuta lite med den innan.. eller vad vet jag.

Publicerat

Tråkigt, men dessvärre tar handlaren inte ens pallplats med den bedriften, kanske topp 10.

Precis. Lite överdrivet att hänga ut Kjell på detta vis pga att någon begått ett misstag.

Publicerat

Skulle va trevligt med mer fakta i målet...

Svårt o göra en bedömning på det som framkommit i tråden.

Finns väl ingen handlare som vill ha missnöjda kunder.

De är ju lixom ingen vidare affärside ;)

Publicerat

Har jobbat med reklamationer en hel del, och numera kanske främst är jag den nu som klagar på våra leverantörer. :)

Mitt "mantra" är: "Fel kan alla göra, men det är vad man gör för att lösa problemet som sätter nivån på leverantörens service"

Publicerat

För att väga upp tråden då den säkert läses av en del...

Jag åker alltid in till till Kjell när jag passerar, tycker han är en av de trevligaste vapenhandlare som jag vet. Har köpt flera bössor där och känner mig alltid välkommen och uppskattad som kund.

Publicerat

Nu skriver iofs 'Foxhunter_Sweden' ingenstans att han köpt en bössa så kort innan jakten utan att han beställt ett magasin. Vad som hänt med det gamla kan vi ju bara spekulera i... tappat, uppätet eller på annat sätt förstört (överkört av en PBV eller dyl) men klart det är tråkigt när det blir fel. Dock knappast att man på det sättet kvalificerar sig till "Sveriges mest inkompetenta vapen Handlare". Skit kan hänta.

Publicerat

Har jobbat med reklamationer en hel del, och numera kanske främst är jag den nu som klagar på våra leverantörer. :)

Mitt "mantra" är: "Fel kan alla göra, men det är vad man gör för att lösa problemet som sätter nivån på leverantörens service"

Exakt! Du är ju klokare än du ser ut. ;) Vad nu det säger... :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Det var Licensen som drog ut på tiden Nästan 7 Veckor tog det innan den kom.

Jag tycket att om man köper att vapen för över 20 så borde det rimligtvis sitta ett magasin i som är till rätt kaliber .

Men nu ska ska det vara ett nytt på väg , får hoppas att posten visar sin rätta sida och levererar det så fort som vanligt.

Så Sveriges mest inkompetenta kanske va att ta i men man blir så förbannad.

Publicerat

Jag åker alltid in till till Kjell när jag passerar, tycker han är en av de trevligaste vapenhandlare som jag vet. Har köpt flera bössor där och känner mig alltid välkommen och uppskattad som kund.

Även jag hänger på MKJ kommentar. Jag åker helst till Kjells för kunnandet och bemötandet.

//Ulban

Publicerat

Problem solved med andra ord ;)

Publicerat

Som många varit inne på. Alla kan göra fel, det är männskligt! Det är hur de löser felet som är ett mått på servicen tycker jag.

Men förstår gevetvis din frustration, men hoppas du ger dom en andra chans för personligen tycker jag de är riktgt bra och trevliga. Brukar själv åka dit ett par gånger om året :)

Publicerat

Har aldrig köpt vapen där, men utrustning. Och jag har alltid blivit väl bemött, och när jag varit inne i kasunen så har alltid någon varit uppmärksam på mig och mina frågor/önskemål... Misstag kan begås, alla kan ha en dålig dag (till och med jag har haft en och annan). Självklart är det tråkigt när det händer, och man blir frustrerad, men jag betvivlar att Kjells Vapen förtjänar den utnämnda titeln...

Publicerat

Precis. Lite överdrivet att hänga ut Kjell på detta vis pga att någon begått ett misstag.

Håller med bägge ovanstående, mycket bra service hos Kjells, har haft strul vid nåt tillfälle men blivit ordentligt kompenserad.

Bara en jävla otur att det drog ut med din licens, 7 veckor??? Låter mycket.......men så är det väl nu i jakttid, många vill ha bössor...........

Inte för att srö salt i såren............men kanske inkompetent att köpa ny pang så nära jakten......... :blush::rolleyes::rolleyes:

Publicerat

Håller med bägge ovanstående, mycket bra service hos Kjells, har haft strul vid nåt tillfälle men blivit ordentligt kompenserad.

Bara en jävla otur att det drog ut med din licens, 7 veckor??? Låter mycket.......men så är det väl nu i jakttid, många vill ha bössor...........

Inte för att srö salt i såren............men kanske inkompetent att köpa ny pang så nära jakten......... :blush::rolleyes::rolleyes:

Tar tillbaks det där,läste på Jakt&Jägare hur det ligger till med licenser i Västra Götaland........

Publicerat

Lite tråkigt att du hänger ut kjell på det viset som det sagts i tråden så kan vi alla göra fel det är mänskligt o jag är säker på att han fixar till de för dig.

Tycker annars att det är en trevlig butik med trevliga anställda i butiken :D

Mvh.

Publicerat

Tar tillbaks det där,läste på Jakt&Jägare hur det ligger till med licenser i Västra Götaland........

Handläggningstiden i Halland är för närvarande "minst 7 veckor", men jag tror Västra Götaland tar priset just nu. Om jag inte missminner mig så har Pistolskytteförbundets ordförande Anders Björck JO-anmält Polismyndigheten i Västra Götaland pga detta. Handläggningstider på 20 veckor ska tydligen inte vara ovanligt :ph34r: Det är HELT åt helvete.