Publicerat September 5, 201114 yr Jag har precis köpt en ny sako finnlight 308 win och funderar nu på vilket sikte jag skall använda. en polare har tipsat om trijicon och jag har liksom fallit in på det nu efter timmar av forskning. Men tänkte att någon av er kanske använder er av ett sådant sikte idag och kan tipsa. Det kommer att användas både till vak- och drevjakt. 1-4x24 eller 2,5-10x56? Passar sammtidigt på att fråga om det är någon som verkligen vet hur bra ljusinsläpp det är på kvällarna när molnen bitvis täcker månen?
Publicerat September 6, 201114 yr Jag använder ett 2,5-10x56 som jag har satt på 9,3:an som fungerar ypperligt! Har skjutit ett par älgar, grisar och dov med det och är mycket nöjd med siktet, så nöjd att jag köpte ett 5-20x50 till 308:an. Båda har gul triangel som riktmedel. Med 9,3:an har jag skjutit en älg i "närstrid" och använde då hela triangel som riktpunkt, fungerar bra. Jag rekommenderar dig ett köp av 2,5-10 med gul eller röd triangel, färgen är nog mest en smaksak.
Publicerat September 6, 201114 yr Jag har ett äldre 3-9x40 trijicon som funkar utmärkt. Har använt det till vakjakt på räv och om det bara finns lite månljus eller snö så ser man tillräckligt bra för att skjuta.
Publicerat September 6, 201114 yr Jag har också en 2,5-10x56 på min r93:a och är väldigt nöjd. Jag har duplex riktmedel med gul prick och tycker det funkar ypperligt. Skulle jag köpa något mer sikte till någon bössa i min samling så blir Trijicon igen.
Publicerat September 6, 201114 yr Har sedan någon månad ett 2,5-10x56 på "finbössan" rm gul triangel, tycker det funkar mycket bra hittills men har inte riktigt lärt mej uppskatta detta riktmedel då jag uteslutande ägnat mej åt vak. Tror dock att just gula triangeln funkar suveränt vid drevjakt och lurar starkt på att komplettera bössan med ett Trijicon 1-4x24 "amber triangle" och byta 2,5-10x56 mot ett likadant men med ett "vanligt" riktmedel. Klart nöjd med siktet i övrigt, känns robust och gediget och med bra skärpa/färgåtergivning.
Publicerat Oktober 14, 201114 yr jag har funderingar på att köpa ett trijicon accupoint 2,5-10x56 med amber crosshair. https://theopticzone.com/products-page/scopes/trijicon/accupoint/trijicon-accupoint-2-5-10x56-crosshair-amber-dot-matte/ är det något ni kan rekommendera? har bara hört positivt om trijicon, men kommer inte överens med triangeln (avskyr även aimpont med rödpunkten, vill ha ett kors)
Publicerat Oktober 14, 201114 yr jag har funderingar på att köpa ett trijicon accupoint 2,5-10x56 med amber crosshair. https://theopticzone.com/products-page/scopes/trijicon/accupoint/trijicon-accupoint-2-5-10x56-crosshair-amber-dot-matte/ är det något ni kan rekommendera? har bara hört positivt om trijicon, men kommer inte överens med triangeln (avskyr även aimpont med rödpunkten, vill ha ett kors) Leupold VX-R Det har lite olika kors att välja mellan och samtidigt Firedot som går att ställa ner så att du knappt ser den i nattmörkret Har ett med 3-9x50 Ballistic firedot och har än så länge bara positivt att säja om den.
Publicerat Oktober 14, 201114 yr Jag har ett sådant Trijicon som du funderar på. I början var jag faktiskt tveksam till mitt köp. Men ju mer jag använder det dessto mer gillar jag det. Mitt absoluta favoritsikte just nu om man letar efter rödpunkt eller liknande och känner att en triangel inte är något som passar en.