Publicerat September 8, 201114 yr Ha ha Blunda Shamani. Jag har precis gjort färdigt en lite större survival. Stålet är 7 mm RWL 34. Med skaft i OD grön micarta. Blästrad finnish. Bredd: 40 mm Hela lägnden:275 mm Bladlägnd:170 mm Seved
Publicerat September 8, 201114 yr Hahaha! Håffer då,då? För atter den är stooor? Eller för att det inte är blankt blad? Kommentera, måste jag ju i vilket fall... Först: YES!! Äntligen händer det något här inne! Det har ju varit stilltje här läääänge nu. Ok... Jag gillat ju storleken (oj, vad överraskade ni blev! inte... ), gillar även skaftet även om jag normalt inte hade gjort det,(vet inte om det är färgen eller materialet jag har emot)men det är nog det att du har karvat i skaftet som gör att det hamnar på plussidan. Bladet... hade det varit blankt så... Låter det som förväntat?
Publicerat September 8, 201114 yr Författare Shamani: Jasså så pass . Ja det är ju inte blankt blad . Kul att du gillar, Det kanske är karvinga i skaftet, som gör at. Ha ha hade det varit blankt, så hade det blivit jätte succe eller. Nej det lät inte som förväntat, faktiskt. Seved
Publicerat September 8, 201114 yr Författare Jättehäftig Seved 10+ Tackar . Ja jag vart jäkligt nöjd med den. Seved
Publicerat September 8, 201114 yr 7mm RWL, ja den överlever nog de flesta på detta forum Jag gillar modellen, fingerguarden och sluttningen på både bladrygg och fingersidan. Full flat ser det ut som, men har du någon microegg eller går den ner till noll? Snygg som tusan! Är det vinkeln på kniven som gör att det blir en knix på egglutningen från de sista 3-4 cm eller är det en tanto light version. De sista cm ser ialalfall rak ut. Om det är medvetet ser det riktigt coolt ut, har nog inte sett något liknande. Full pott! Mvh / Karl-Erik
Publicerat September 8, 201114 yr Författare Ja antagligen. En kniv för Crocodile Dundee kanske. Tackar kul att du gillar den. Japp det är fullflat på den. Jag har inte gjort eggen än, jag väntar lite. Men den blir lite "större" än micro egg. Nej det är avsiktligt gjort en sorts tanto. Det är väl nåt mellanting mellan vanlig o tanto. Japp sista biten är rak. Seved
Publicerat September 8, 201114 yr Äntligen lite större verktyg, grymt snygg blev den! Lite halv "tactical", helt i min smak. J.
Publicerat September 8, 201114 yr Funderar på om inte kniven hade funkat till att hacka lök och lite annat grönt. Lite åt kockkniv...
Publicerat September 8, 201114 yr Författare Äntligen lite större verktyg, grymt snygg blev den! Lite halv "tactical", helt i min smak. J. Tackar Ja det har inte varit så mycket stora på ett tag. Japp en halvtaktisk, kan man säga ja . He he det ska bli en ännu lite längre variant framöver. Seved
Publicerat September 8, 201114 yr Författare Funderar på om inte kniven hade funkat till att hacka lök och lite annat grönt. Lite åt kockkniv... Japp det skulle den säkert funka bra till . Ska höra med köparen om han inte kan pröva den till det. En taktisk kock kniv. Seved
Publicerat September 8, 201114 yr Funderar på om inte kniven hade funkat till att hacka lök och lite annat grönt. Lite åt kockkniv... Precis vad jag tänkte Hur fräck som helst att ha i köket!
Publicerat September 8, 201114 yr Författare Tackar Jag får nog rita på en liknande kock kniv kanske. Seved
Publicerat September 9, 201114 yr Tackar Jag får nog rita på en liknande kock kniv kanske. Seved Kör då tvåfärgat i skaftet för det blir ju asfräckt. Det har vi ju sett förut.
Publicerat September 9, 201114 yr Författare Le Chef Tactique Fantastiskt läcker Javisst . Tackar Seved