Publicerat September 11, 201114 yr Tja! Vilken höjd har ni era åtelkameror monterade på? Min kamera skicka bilder mest hela tiden, när jag hade inställningen hög känslighet, men nu ändrade jag till normal känslighet och den tar inte tt enda kort :/ sitter den på fel höjd eller vad är det frågan om? Tänkte om det va en gren som kom framför den förut när den tog kort, för det va inga djur iaf.
Publicerat September 11, 201114 yr jag har mina kameror monterade i midjehöjd. Jag vilkar dom lätt ner, tycker jag får bäst bilder så. Min Scoutgard tar bara bilder när något är riktigt nära Privatimport så jag får väl skylla mig själv. //
Publicerat September 11, 201114 yr Författare Jaha okej, min sitter på cirka 1,60 - 1,70m. Kanske borde sänka den lite. Inatt har det varit gris där jag har kameran, men den har inte knäppt nå kort, kanske sitter den för långt bort ifrån åteln, eller kan dem sitta för högt så att "kännaren" inte känner av att det är nått där?
Publicerat September 11, 201114 yr jag har mina kameror monterade i midjehöjd. Jag vilkar dom lätt ner, tycker jag får bäst bilder så. Min Scoutgard tar bara bilder när något är riktigt nära Privatimport så jag får väl skylla mig själv. // Testa att sätta kameran rakt. Vinklas kameran nedåt kommer avkänningsområdet att minskas.
Publicerat September 11, 201114 yr Jaha okej, min sitter på cirka 1,60 - 1,70m. Kanske borde sänka den lite. Inatt har det varit gris där jag har kameran, men den har inte knäppt nå kort, kanske sitter den för långt bort ifrån åteln, eller kan dem sitta för högt så att "kännaren" inte känner av att det är nått där? Midjehöjd är en lämplig höjd att sätta den på. Tror t.om att det är den höjden som rekommenderas av tillverkaren. Och som sagt sätt den rakt så inte avkänningsområdet blir för litet.
Publicerat September 11, 201114 yr Författare Testa att sätta kameran rakt. Vinklas kameran nedåt kommer avkänningsområdet att minskas. Den sitter rakt, kan grenar på granen göra så att den inte utlöses?
Publicerat September 11, 201114 yr Den sitter rakt, kan grenar på granen göra så att den inte utlöses? Ja om dessa grenar skymmer så pass mycket så inte rörelsedetektorn kan aktiveras av djuren så är det inte helt omöjligt skulle jag tro. Men grenar på träd brukar ju röra sig så då borde ju kameran aktiveras av dessa kan man ju tycka. Scoutguard/Bolyguard kan ha problem att filma om det är knas med minneskortet. Det hände en polare och han frågade i Z-Aims monter på Fäviken när hans Bolyguard strulade och fick det svaret. Han bytte kort och sen var det inget problem. Vad han hade för kort först och vad han bytte till minns jag inte tyvärr. Men se först till att kameran har fritt "skottfält" så att säga.
Publicerat September 12, 201114 yr Författare Det kanske blir bättre då om jag byter likmaskar då, kan ju prova iaf.
Publicerat September 12, 201114 yr Ja om du hade stoppat likmaskar i kameran så förstår jag varför det skulle ha kunnat strulat.