Publicerat September 14, 201114 yr Men nu blev den ju lika lång som vilken 30-06:a som helst! Nädå...seriöst...läckert! (det är en Maxim, va' !?) Hur lång har du valt att ha själva pipan...?
Publicerat September 14, 201114 yr Författare Det var lite av tanken lika smidig som en odämpad bössa. Den ska börja användas mer på säljakten och nu klarar den precisionskravet. Pipan är precis under 50 cm
Publicerat September 14, 201114 yr Författare Ha ha jag ser nu på bilden att den ser superlång ut. Hela bössan med dämp mäter dock in på 107 cm
Publicerat September 15, 201114 yr Den där såg trevlig ut maddog! Hur mycket förlänger ljuddämparen och hur är precisionen? Sorry om det blir många frågor, med det hade även varit kul att veta vad du hamnar på för totalvikt med hela ekipaget Min 9;3a kommer bli lite liknande med 55cm pipa och en Whisper magnum påskruvad
Publicerat September 15, 201114 yr Författare Den där såg trevlig ut maddog! Hur mycket förlänger ljuddämparen och hur är precisionen? Sorry om det blir många frågor, med det hade även varit kul att veta vad du hamnar på för totalvikt med hela ekipaget Min 9;3a kommer bli lite liknande med 55cm pipa och en Whisper magnum påskruvad Den förlänger runt 13-15 cm vet inte så noga. Mina gamla laddningar slog förjävla illa med ett undantag Sierra 225 gr som slog förvånansvärt tätt ,så nu är det min nya älg och säl kula. hela skiten väger ca 4,3 kg.
Publicerat September 15, 201114 yr Den förlänger runt 13-15 cm vet inte så noga. Mina gamla laddningar slog förjävla illa med ett undantag Sierra 225 gr som slog förvånansvärt tätt ,så nu är det min nya älg och säl kula. hela skiten väger ca 4,3 kg. Jag har haft lite problem med mina laddningar också, men jag hoppas att det löses nu efter pipkapningen samt lite andra krutsorter och en väl centrerad dämpare. Den förra dämparen var monterad snett vilket ledde till sjuka träfflägesförändringar vid av- och påmontering. Din ser iallafall riktigt trevlig ut och 4,3kg är klart överkomligt i min värld! Vad är det för glugg på påken? mvh /Scratch
Publicerat September 15, 201114 yr Författare Dämparen är centrerad efter loppet och allt är ok så det är bara så att laddvikterna måste ändras och det orkar jag inte ge mig på i år. Kikaren är en meopta 1-4 med k-dot. Bössan väger ca ett kilo till med br pipan och kikaren som används till den och den vikten är bättre för skyttet tycker jag.