Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ljuv musik!

Featured Replies

Publicerat

Haft en trevlig förmiddag.

Släppte Blackie i kanten på en igenväxt sjö.

Upptag direkt men det hördes att de va fuldjur. Svor ve o förbannelse o skrek på idioten men det sket hon i..:angry:

Men så nere i spetsen på sjön bytte hon drevdjur o nu va grisarna på benen. mycket skönt att hon byter på det hållet..

Buktade runt i vassen en bra stund, en liten kulting blev fälld, stänkdjur. 13 grisar observerades.

Blackie fick så ut den gris hon jagade efter mycket simmande o plaskande i vassen.. såg vasen röra sig när det passerade mig i sjökanten men kom inte åt att skjuta, sen gick det långt söderut.

Åkte o hämtade henne o gick in i vassen igen då gick en gris loss 4 m framför mina fötter så den fick sig en runda med ett svart tåg efter. Det stod bra ett tag mitt ute i viken, den andre hundföraren o jag stod o såg tiken snurra runt en liten buske, har hon grisen där frågade han. Ja för Fn sa jag.

Ska vi försöka ta oss ut? frågade han, gå du så passar jag här, svarade jag. ;)

Killen stövlar ut o går ner sig till bröstet men kämpar på när han så hunnit halvvägs så går det loss :D o grisen går direkt upp på land..

Polaren vallar sen runt i vassen o försöker handdriva ut resten av grisarna. Han va ju ändå blöt..

Va gris påväg fram 20-30m framför mig men så blev det bara tyst, inget prassel eller plaskande.

Fick honom till att gå mot mig men de va som borta.. nästan så man tror de dök..

Vi gick sen i bredd för att försöka få nån till o flytta sig men de va lönlöst. Blackie va lååångt bort nu..

Vi avbröt senare och tiken körde jag och koppla en bra bit åt nordväst, fast hon hade vänt grisen o va påväg tillbaka mot sjön men då satt ju alla o fikade..

Tog sen en ny såt men där stod "bara" ko och kalv, kviga o en pinntjur..

Är väl första "rediga" jakten med tiken för denna hösten.

Blackie fick väl en 1,5-2 mil i benen idag o de verkade inte som hon tog någon större notis om det, visst va hon trött men med tanke på att hon knappt är kondistränad i sommar så ser det bra ut..

Kan nog bli en intressant höst ;)

Publicerat

Tro inte jag är avundsjuk.. :angry::rolleyes::(

Publicerat

Inte jag heller!!

Hade en mycket trevlig fm i källaren och kopplade in shuntautomatiken när solen värmde utanför i ett alldeles underbart jaktväder... Men jag är inte bitter

/Nicke

Publicerat
  • Författare

Bara för o jävlas..

Drevet o ståndskallen riktigt dånande över nejden o viken.. nästan så man kunde se krusningar i vattnet av ljudvågorna och solen sken o jag va bara blöt om ena foten :P

Publicerat

He he. Jag och Bella var med ute på en stor igenväxt sjö. Ståndskall och drev på älgkviga blev det. Lixom hos dig dånade skallen i den frostiga och vindstilla morgonen. Fast jag blev förstås blöt upp till knäna.......

Tanken var dock gris men det fanns inga hemma i dag heller......Dom e fanimej helt försvunna.

Publicerat

Bara för o jävlas..

Drevet o ståndskallen riktigt dånande över nejden o viken.. nästan så man kunde se krusningar i vattnet av ljudvågorna och solen sken o jag va bara blöt om ena foten :P

Skicka ut kompisen i vattnet är väl inte trevligt! :P Sen om du fick en blöt fläck på strumpan intresserar ingen.. :rolleyes: Kärring!!! ;)