Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tyvärr ska min hjälte å tjänstehund vidare....

Featured Replies

Publicerat

Min gamla tjänstehund Dante är nu i så dåligt skick att han nu är inne på sitt sista dygn.Han är nu 10år gammal och har varit en stor del av familjen sen han var 8veckor.

Bland det första han gjorde var att bita min då ett år gamla dotter i blöjan å slita så hon ramla.Båda tyckte det var otroligt roligt.Tog honom i tjänst då han blev 18 månader.Lämplighets test som polishund o väktarhund.Mindre än en vecka efter han togs i tjänst rullade jag och min kollega i en mkt märklig situation.Vi ser en man komma springandes o hör ett skott gå av.Tankarna flyger då rätt fort genom huvudet,hinner vi fly eller köra på mannen? Efter troliga 5 sekunder kommer en till man med draget vapen.På sättet de hanterar vapnen förstår vi då att de är poliser.Vi kör ner och jag tar ut hunden.Skottet som avlossades var ett varningskott då de kastat sten som träffat polisen.Allt startade efter ett tillslag i en lgh där det fanns narkotika.Ungdomarna ville inte att leverantören skulle försvinna och anföll då poliserna.När hunden kommit ut är ca 50 ungdomar där men bara 10är riktigt aggresiva.Rutor krossas på skolan vi var vid av gatstenar som kastades mot oss.Vi är då 3 poliser å 2 vakter med n av poliserna skriker att jag skall kasta mig ner vilket jag gör.Får massor av splitter av rutan som krossats bara ngn decimeter från mitt huvud.Lyckas då jaga bort större delen med min hunds hjälp.Samma polis skriker då till en av ungdomarna att släppa stenen och höjer sitt tjänstevapen.Killen sänker då armen å backar en meter.Tar nu upp armen med en stor sten.Jag släpper då hunden som tar killen ordentligt i armen.Trots att hunden sitter i rör han inte en min.Så fort han släppt stenen tas hunden loss.Strax efter kommer 15st patruller ner och allt lugnar sig.Då jag blivit förhörd på polisstationen kommer poliserna ner och min oro över att bli av med jobbet då hundbett är mkt allvarligt kommit lugnar polisen mig med att han hade börjat trycka på avtryckarn.

Dante har mer en många gånger räddat mig från att bli skadad och lärt mig att lita på hunden.vi gick i en källargång med massor av förråd som haft många inbrott på kort tid.Hunden marker med skall mot en dörr.Tittar noga på låset och karmen inte ett märkte!

Öpnnar för att visa att hunden har fel. Vad sitter där om inte den lokala stortjuven som Dante o jag tagit massor av gånger.

Vi lyckades tävla elitskydd med cert o flera securitas sm .Provhund på nordiska mästerskapen i skydd.

Tack för allt Dante :(

Publicerat

Verkligen tråkigt att höra. Det verkar som att ni har haft mycket glädje av varandra.

:(

Publicerat

Det är detta som man fasar över när man skaffar hund! förstår att det är jobbigt för dig o din familj

Dante verkar vara en riktig figter!

Publicerat

verkar som ni hafft en riktig tid med varandra med måna lyckade brått

Lider värkligen med er :(

Publicerat

verkligen tråkigt . :(

du har fina minnen av honom och det hjälper mycket...

jag bävar för den dagen det är dags

Publicerat

Beklagar sorgen :(

Publicerat

Beklagar sorgen!sad.gif

Publicerat

Förstår dig till 100%. Vårda minnet av honom ljust o minns allt som varit skoj med honom

Publicerat

:( Vi är många hundägare här på forumet och jag tror vi alla vet hur Du mår just nu. Jag beklagar verkligen sorgen.

mvh!/

Publicerat

Beklagar sorgen!

Publicerat

Min gamla tjänstehund Dante är nu i så dåligt skick att han nu är inne på sitt sista dygn.Han är nu 10år gammal och har varit en stor del av familjen sen han var 8veckor.

Bland det första han gjorde var att bita min då ett år gamla dotter i blöjan å slita så hon ramla.Båda tyckte det var otroligt roligt.Tog honom i tjänst då han blev 18 månader.Lämplighets test som polishund o väktarhund.Mindre än en vecka efter han togs i tjänst rullade jag och min kollega i en mkt märklig situation.Vi ser en man komma springandes o hör ett skott gå av.Tankarna flyger då rätt fort genom huvudet,hinner vi fly eller köra på mannen? Efter troliga 5 sekunder kommer en till man med draget vapen.På sättet de hanterar vapnen förstår vi då att de är poliser.Vi kör ner och jag tar ut hunden.Skottet som avlossades var ett varningskott då de kastat sten som träffat polisen.Allt startade efter ett tillslag i en lgh där det fanns narkotika.Ungdomarna ville inte att leverantören skulle försvinna och anföll då poliserna.När hunden kommit ut är ca 50 ungdomar där men bara 10är riktigt aggresiva.Rutor krossas på skolan vi var vid av gatstenar som kastades mot oss.Vi är då 3 poliser å 2 vakter med n av poliserna skriker att jag skall kasta mig ner vilket jag gör.Får massor av splitter av rutan som krossats bara ngn decimeter från mitt huvud.Lyckas då jaga bort större delen med min hunds hjälp.Samma polis skriker då till en av ungdomarna att släppa stenen och höjer sitt tjänstevapen.Killen sänker då armen å backar en meter.Tar nu upp armen med en stor sten.Jag släpper då hunden som tar killen ordentligt i armen.Trots att hunden sitter i rör han inte en min.Så fort han släppt stenen tas hunden loss.Strax efter kommer 15st patruller ner och allt lugnar sig.Då jag blivit förhörd på polisstationen kommer poliserna ner och min oro över att bli av med jobbet då hundbett är mkt allvarligt kommit lugnar polisen mig med att han hade börjat trycka på avtryckarn.

Dante har mer en många gånger räddat mig från att bli skadad och lärt mig att lita på hunden.vi gick i en källargång med massor av förråd som haft många inbrott på kort tid.Hunden marker med skall mot en dörr.Tittar noga på låset och karmen inte ett märkte!

Öpnnar för att visa att hunden har fel. Vad sitter där om inte den lokala stortjuven som Dante o jag tagit massor av gånger.

Vi lyckades tävla elitskydd med cert o flera securitas sm .Provhund på nordiska mästerskapen i skydd.

Tack för allt Dante :(

Ni har gått igenom så mycket tillsammans. Dante blir nog din skyddsängel också :wub: Beklagar det djupaste.kram från Lena
Publicerat

Du är inte ensam om att sörja Dante!

Under dom år vi känt varandra så har Dante gått från att vara en fyrbent kollega, till en god vän. Trots att han försökte ”klippa” mig när jag var oförsiktig i början av våran vänskap!

Det kommer att dröja innan jag känner samma tillit till ett annat hundekipage, som dig och Dante.

Jag kommer sent att glömma incidenten när du jag och Dante stod mot en mobb på ca 30 personer som ville frita en som gripits. Hade inte Dante varit med så vete f*n hur det gått!

Vila i frid min fyrbente kollega och vän! :(

Publicerat

Alltid en hemsk känsla när detta händer. Ibland önskar man att hundar levde i 50 år. Jag beklagar sorgen.

Publicerat

Bra hundar förtjänar en stor omtanke! så är det! sorry!

Publicerat

Ännu en tråd man inte vill se... man vet hur det känns när man mister en vän. Din vän har dessutom varit din räddande ängel många gånger. Förstår att det är tungt.

Beklagar. :(

• 1 month later...
Publicerat

Respekt till dig men framför allt Dante, han kommer alltid vara med dig och det vet du!