Publicerat September 21, 201114 yr som rubriken tyder så haltar valpen på vänster ben fick ja se efter en stund när fars gubben kom hem efter en sväng i skogen med bägge hundarna. valpen är nu ca ½ året och han vill gärna legga ner när man stannar till en stund och såg valpen för inte allt för länge sen när han stog i hallen, o då ville han inte stödja alls på vänster bakben. så la om kull han o kollade om de var nån iritation på/mellan trampdynorna men såg inger så sträkte lite på benet och tycker de blev bättre en stund, så undar om de är växt hälta eller vanlig streckning, han har en tidens att halta några steg på ena frambenet nångång, senast i går efte ratt han hadde legat i bil buren en stund då jag var på jakt mässa. men efter en stund ute gick de över. men han visar inget att han har ont utan när man är i skogen så är han precis som vanligt o ger 200% tacksam för svar vad ni tror de kan vara.
Publicerat September 21, 201114 yr svårt att veta, mitt tips är att har det varit så ett tag så kontakta veterinär.
Publicerat September 21, 201114 yr svårt att veta, mitt tips är att har det varit så ett tag så kontakta veterinär. +1 på vet. Min hund hade något liknande ungefär vid samma ålder. Det var panosteit, en inflammation i rörbenet. Det gick dock bort efter en Rimadylkur.
Publicerat September 21, 201114 yr Författare +1 på vet. Min hund hade något liknande ungefär vid samma ålder. Det var panosteit, en inflammation i rörbenet. Det gick dock bort efter en Rimadylkur. ska ringa Distriktsvet i morgon då o kolla om man kan komma dit på prov tagning.