Publicerat September 21, 201114 yr Hittat en trevlig fabriksladdad RWS patron till 8x57:an som förhoppningsvis blir klar under nästa vecka och då skall tjänstgöra vid årets älgjakt. Mailade Vapex för att få hem ett par askar men då finns den inte på lager och de kommer troligen inte ta hem mer RWS.... Vem mer säljer RWS i Sverige?
Publicerat September 22, 201114 yr Även SmåländskaVapen i Ingelstad brukar ha en hel del RWS på hyllan.
Publicerat September 22, 201114 yr intresserad! med 8x57js är man inte bortskämd med alternativ! Så, om någon vet någon som nasar rws i sörmland..
Publicerat September 22, 201114 yr Författare Tackar för svar kamrater. Forum som detta är en skatt av kunskap och erfarenhet att ösa ur Såg efter lite googlande att Normark nu för RWS, kanske har de någon exklusiv rätt som importör och detta då är skälet till att Vapex i framtiden inte skall sälja RWS, vad vet jag. Skall kolla nämnda tips varje fall, Tackar.
Publicerat September 22, 201114 yr Rws komponenter typ kulor hade varit intressant att veta om någon saluför. Tror att Torsbo hade hand om det förr, men nu tror jag inte dom har så mycket längre. Mvh/Joacim
Publicerat Oktober 1, 201114 yr Författare Mailade Jakt och Fritid i Nöbbelöv och frågade, tog någon dag så fick jag svar. Jodå fanns på hyllan, efter ytterligare någon timme ringde dessutom Lasse mej och meddelade även på detta viset, det kallar jag service minded Eftersom jag var söderut på jobb igår tog jag en "liten" omväg om sådär 25 mil för ett besök i butiken. Två askar undanlagda för min räkning. Mycket trevlig butik och kalasbemötande, förutom 40 patroner blev det lite "bra att ha prylar" för ytterligare nån tusenlapp. 5 minuters jobb med att besvara mail och slå en signal gav butiken en omsättning om några tusenlappar. Något många andra handlare borde inse, bra service kostar lite men ger mycket tillbaka. Kommer såklart att kika in där nästa gång jag är i trakten också. Hatten av för Jakt och Fritid Nu återstår bara att se om ammunitionen är något att ha, visar sej kanske om en dryg vecka....
Publicerat Juli 16, 201610 yr 7 hours ago MKJ sa: Uppar en gammal tråd men frågeställningen är densamma anno 2016. Jag är inte helt säker, men WB har då sålt RWS tidigare i alla fall. Ring 08-14 38 65 och kolla.
Publicerat Juli 16, 201610 yr 10 hours ago hs_merkel sa: Huntyard säljer. Brukar köpa till min 8x57jrs Använder TUG S. Är det arlandastad eller?
Publicerat Juli 17, 201610 yr Skulle vilja ha deras Uni i 8x57jrs. Min ds är reglerad med denna men TUGen är runner up. Använder just nu Gecoś blyspets men den "hålihålar" väl tidigt, vid 31 meter närmare bestämt och sen är det utförsbacke. Nu är min ds en förlängd bajonett och har annat för längre håll men skulle vilja ha "grisprecision" ut till 70-80m. Kan du kolla vad de har vid tillfälle?
Publicerat Juli 18, 201610 yr 16 hours ago MKJ sa: Skulle vilja ha deras Uni i 8x57jrs. Min ds är reglerad med denna men TUGen är runner up. Använder just nu Gecoś blyspets men den "hålihålar" väl tidigt, vid 31 meter närmare bestämt och sen är det utförsbacke. Nu är min ds en förlängd bajonett och har annat för längre håll men skulle vilja ha "grisprecision" ut till 70-80m. Kan du kolla vad de har vid tillfälle? Dem hade inge på Arlanda. Fick tips på Norma. S.
Publicerat Juli 18, 201610 yr Vad är det mer exakt du är efter, kulvikt? UNI/TUG är samma patron/kula - det var rätten till brenneke RWS förlorade, inte kulkonstruktionen, så det så det spelar ingen roll vilken du hittar. Den finns väl bara som 12,7 har jag för mig i IS-kaliber...... Kjell i Sjöbo brukar ha ett ganska komplett utbud RWS. Jag kan nog i värsta fall skicka upp ett par askar till dig om det kniper. Kjell är nog inte billigast i Sverige men utbudet i ammunitionskasunen är svårslaget...... /T
Publicerat Juli 18, 201610 yr I see, har för mig att jag sett den i tyskland märkt såväl TUG som UNI dvs att kulkonstruktionen skulle skilja sig, men säkert har du rätt. Ja det vore hyggligt, kolla om han har till att börja med så får du gärna handla ett par askar.
Publicerat Juli 18, 201610 yr Jag vet att han har UNI/TUG 12,7 hemma i IRS - för jag köpte en ask till ett test av en DS nyligen. Priset mins jag däremot inte..... Men billigt var det inte. /T