Publicerat September 23, 201114 yr Hej! Jag har funderat på att skaffa ett qr fäste till min aimpoint micro, har pratat med 2 handlare om detta och den ena säger att det är jättebra medan den andra säger att träffbilden ändrar sig varje gång man tar bort och sätter dit aimpointen. Så jag undrar om någon har erfarenhet av qr fäste på en micro och om det är att rekommendera eller ej. Mvh Thomas
Publicerat September 23, 201114 yr Förutsätter att det är ett QR-fäste till Leupold.. De testade detta i Vapentidningen (tror jag) för några nummer sedan. Det var den nya varianten med en liten tapp som ska passa i ett av skruvhålen på QR-klacken. Vad jag minns spred det en del med av-och-på inför varje skott, men säkert helt ok för älgjakt el. motsv. mvh/Må
Publicerat September 23, 201114 yr Kör bara, du e ju tät så du kan väl slänga de om de inte passar men sen vet du ju vad ja tycker om lingonlyse
Publicerat September 23, 201114 yr Det är för små passningsytor för att det skall kunna bli helt bra, enligt min mening, som Må säger så har det vid den form av "positiva" ie säljande test som är i Vapentidningen funnits inte vara tillfylles. MAK tillverkar ett snabbfäste, ett magnetiskt sådant som är bra, det kanske är en idé. Nu var detta inte frågan men jag är personligen rejält skeptisk till leupold QR fästen, dem men även QRV och Warne/Talley QR fästen ger skiftande träfflägen om inte inpassade exakt och på stabila lådor. /Christian
Publicerat September 23, 201114 yr Författare Såg något Om att de fästet mak hade skulle vara väldigt dyrt bara vet du något Om de?.. läste inte så mycket om de men de E till leupolds snabbfäste då eller?
Publicerat September 23, 201114 yr Såg något Om att de fästet mak hade skulle vara väldigt dyrt bara vet du något Om de?.. läste inte så mycket om de men de E till leupolds snabbfäste då eller? Jo då det är inte billigt, jo jag har tittat en del på ett slikt och nej det matchar inte QR montagen men gör ju inget, man kan ha Aimpointen monterad längre fram och det som krävs då är en "sadel" att montera den på, ev i höjd med och som ersättning för det bakre riktmedlet om man har öppna sådana alterantivt att man ser till att få en sådan monterad. jag har lite funderingar på en slik på min Benelli, då med syfte att kunna skjuta slugs med bättre möjlighter att rikta skotten samt att jag samtidigt inte har något som sitter permanent monterat. /Christian
Publicerat September 23, 201114 yr Om man nu vill få tag i qr fästen till micron, finns de någon sida man kan beställa de ifrån? //Martin
Publicerat September 23, 201114 yr Om man nu vill få tag i qr fästen till micron, finns de någon sida man kan beställa de ifrån? //Martin www.iwantbadprecision.com mvh/Må
Publicerat September 23, 201114 yr Fästet dom provade i vapentidningen fanns väl bara till Rem 700. Eller massuppfittade jag det? Vill själv ha nåt liknande sen på 358:an då den är klar förhoppningsvis nästa år Men då funderar jag på att löda på en klack precis framför lådan på pipan. Kan ju finnas tillfällen jag vill ha på Leupolden.
Publicerat November 2, 201114 yr På länken här finns ett rätt smidigt fäste, används till mörkersikten som väger ett par kilo.. så ett micro e nog inga problem... http://vildsvin.se/visa_produkt.asp?t=Weaverskena+f%F6r+Leupold+QR+baser&id=404〈=sv