Publicerat September 23, 201114 yr Drygt tre år efter registrering, intensivt läsande och sporadiskt komenteranade, slår det mig att jag fortfarande inte presenterat mig i denna tråd. Bot och bättring: Martin heter jag är 25 år, gift och i dagarna väntar jag och min fru vårt första barn. Född östgöte, nyinflyttad Vänersborgare och däremellan bl.a. uppsalabo. Jag tog min jägarexamen 1998, skaffade licenserna så fort jag blev 18 och jagade en hel del ett par år. Numera lider jakten ganska hårt efter några års studier, med ganska lite av jakt och skytte. Under tiden har jag och hustrun skaffat en fantastiskt trevlig jaktlabrador som jag på sikt hoppas få stor glädje av (även i skog och mark.) Annars är jag uppväxt mest på smygjakt på bock och småviltsdrev av olika slag, men har som så många andra insett att det finns så många fler jaktformer och vilt. Dock är det något visst med drevjakt på småvilt, tillsammans med några goda vänner av alla åldrar. Det stora projektet nu är att skaffa ny hagelbössa, och få lite fart på skyttet till nästa säsong. (Tips på bra vapenhandlare, trevligt skyttefolk och banor med god stämning inom en radie på 5 mil från Vänersborg mottages tacksamt via PM) Övriga intressen är få och naturnära, fågelskådning, fiske, täljning och friluftslivet i stort är några. Tre år försent, men ändå… I övrigt tack till forumet för att det ofta är så grymt bra. Om det har botat eller förvärrat min jaktabstinens de senaste åren låter jag dock vara osagt. Hälsningar Martin
Publicerat September 25, 201114 yr Känns lite konstigt att välkomna någon efter så lång tid...men, man får inte vara så kinkig... Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum!
Publicerat September 27, 201114 yr Författare Känns lite konstigt att välkomna någon efter så lång tid...men, man får inte vara så kinkig... Det låter bra. De som är mina bekanta brukar sällan vara särskilt kinkiga