Publicerat April 9, 200620 yr Nu efter ett flertal månader på lagning (inlämnat 05-08-10)åter 06-03-27 fått igen mitt sikte,så kan jag konstatera att verkstaden som (lagat) siktet inte kunnat laga det eftersom det är hermetiskt förslutet vilket innebär att det inte kan plockas isär,så mitt problem med fukt ska enligt reparatören vara åtgärdat genom att först frysa siktet till -55´grader för att sedan hetta upp det till 600´grader på så vis ska fukten försvinna,,,Men nu när jag skulle hämta siktet såg jag att linsringen var spräckt och limmad sen syns det tydligt att en flisa gått ur främre linsen,påpekade detta för firman som (lagat)siktet då sa dom att det måste ha hänt på vapenverkstaden som skickade siktet,men det finns INGEN YTTRE påverkan på tuben,,,utan flisan måste ha blivit på optikverkstaden,,,,,Så nu funderar jag på hur man ska göra,jag har inte hämtat ut siktet pga flisan som gått i linsen samt för att det saknades några linsskydd,skruvar...Så vet nån hur man ska göra??????