Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bärsele till GPS samt jaktradio

Featured Replies

Publicerat

Någon som har tips på en bra bärsele till garmin gps samt jaktradio när man använder skogsantenn?

Publicerat

Någon som har tips på en bra bärsele till garmin gps samt jaktradio när man använder skogsantenn?

Kolla på hylte dom har selar vet jag

http://www.hylte-lantman.com/shop/

//Roger

Publicerat

Blir det inte störningar i com radion om man har dem bredvid varann? Tycker att det bara fräser i radion när man har astron i närheten....

Publicerat

ja har då aldrig upplevt några problem.

Publicerat

Kanske bara är på 31an då?

Publicerat

kör med en micro3+ 31a...

Publicerat

Konstigt jag har hunter och det brusar ordentligt om enheterna kommer i närheten av varann :unsure:

Publicerat

På 155:an kanal 2 hör man varje uppdatering som garminpejlen gör, dvs var 5:e sekund om man har det inställt så.....

Publicerat
  • Författare

Fick tag i en från commaster som verkade bra till ett hyggligt pris.

Publicerat

Jag använder den här ifrån Hylte som jag tycker är super

http://www.hylte-lantman.com/shop/sortiment.asp?what=visa&what2=&id=1576&kategori=169&kat=Garmin

Har inte märkt några störningar men har bara kört på 155 CH1

Nackdelen är att sladden för headsetet till Genzos comradio (som är samma som visas på bilden) är för kort när jag har selen i bältet så oftast kör jag med selen på bröstet istället. Dumt då jag gärna har en kikare hängande på bröstet istället.

Publicerat

Konstigt jag har hunter och det brusar ordentligt om enheterna kommer i närheten av varann :unsure:

Det borde det inte göra. För nog ligger Astron på 155 bandet?! Så att störa en 31:a borde vara omöjligt, dock så bör den höras på "pejl"kanalen i 155:an.

Publicerat

Jag har köpt en sån här:

Sele

Jag tycker den funkar riktigt bra! Möjligtvis så skulle den varit bättre om man kunnat "fälla fram" pejlen istället för att dra upp den......

Publicerat

Det borde det inte göra. För nog ligger Astron på 155 bandet?! Så att störa en 31:a borde vara omöjligt, dock så bör den höras på "pejl"kanalen i 155:an.

Ja den ligger på 155 bandet men likförbannat så brusar radion om jag har den i närheten av astron.