Publicerat September 23, 201114 yr Hörde att det var en ny upplaga av norska ladeboken på G. Men vet någon när?
Publicerat September 23, 201114 yr Hörde att det var en ny upplaga av norska ladeboken på G. Men vet någon när? http://www.ladeboken.no/ladeboken-hjemmeladernes-bibel/ladeboken-v%C3%A5pen/bestilling-av-ladeboken
Publicerat September 26, 201114 yr Författare Tackar för snabbt svar med jag jag är ute efter upplaga 7 då 6 har funnits några år. Tycker att den är bra då de använder både Norma och Vihtavuori Krut
Publicerat September 26, 201114 yr Tycker Ladeboken är bra och underhållande, men tar laddatan med en nypa salt. Detta är ingen ammunitionstillverkare som ligger bakom datan, utan ett gäng glada amatörer (nåja, några av Norges vassaste och mest erfarna handladdare) utan tillgång till ordentlig tryckutrustning. Laddatan avviker ibland ganska anmärkningsvärt jämfört med samma kula och krut man finner i både Normas och VV's data. Första delen av boken som avhandlar handladdning etc. generellt är däremot riktigt bra. För ren laddata konsulterar jag mycket hellre mina utgåvor av Normas laddmanual, VV's dito, samt Nosler Reloading Guide.