Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grävlingjakten 2011

Featured Replies

Publicerat

Det finns en tråd för rävjakten under året men ett år som detta så borde det ju finnas en tråd för Grimbart också :rolleyes:

Jag har själv haft en hygglig början med både vakjagade grävlingar och några i fälla också, den senaste satt i fällan hemmavid när jag kom hem från jobbet så den satte sig efter att jag gått till jobbet imorse.

Jag hämtade ut lite lockmedel på flaska från posten idag (inköpt på Z-aim) och skulle dofta in fällorna när jag hittade den ena av dem igenslagen :D

En stor Grävlinghona blev resultatet.

post-4850-0-84850500-1316804664_thumb.jp

Publicerat

Ja har lyckats skjuta fem själv hittills, men hemonkring är det säkert 15 till 20 skjutna skulle ja tro... Å fem av dom är med muskötens hjälp :P

Publicerat

Spännande! Är själv nyblivet grävlingsjägare efter att ha börjat jaga in nya gråhund/laika korsningen i höst. Är tänkt för gris, men grävling kan ju vara en bra träning. Han är dryga 9 månader nu, och i går skjöt vi den fjärde grävlingen för honom. Har ställt betydligt fler än så, men alla är ju inte så lätta att komma åt att skjuta...

Den i går var den största och tuffaste hittills, lyckades både hugga mig i foten och bli överkörd av bilen innan vi äntligen fick stopp på den, men det är en lång historia... (som många grävlingsjakter tycks kunna bli :D )

Publicerat
  • Författare

Efter att ha doftat in fällan så fanns ju förhoppningarna på att den var igenslagen imorse också , och det var den :blink:

När jag kom fram till fällan och kikade in så satt grannens hankatt och blängde på mig :blush:

Hoppas det är en engångsföretelse för det var ju inte meningen att börja om med att få alla grannskapets kattor i den igen :ph34r:

Tidigare så har fällan varit gillrad med matrester från bordet och det har gjort susen på alla kattor dock inte lika bra på Räv och Grävling däremot så funkar det bättre med att använda fågel i fällan (har ju själv höns så om någon av dem blir tagen av vråken så hamnar resten i fällan och det funkar nästan varje gång)

Vill man bli av med kattorna i fällan så är det betet som det beror på i första hand, hoppas bara att Grävlingdropparna inte är Kattdroppar också