Publicerat September 23, 201114 yr jag vet att jag begår enn forumbrått här. har gjort några knivar själv mest full tangknivar. en perfekt flåkniv som jag är skit nöjd med som jag då självklart har till att flå med och passa småvilt med. samt en kniv för högvilt med damascous vdblad. men ingen har känns lika rätt som en billig skit kniv som jag köpte på snäjk i vänersborg för 399 som jag har haft sedan 2004 när jag tog jägarexamen. har aldrig varit tvungen att slipa den. har alltid haft med den som backup när jag har tagit med en ny kniv i skogen. och efter första snittet med den nya kniven har jag tagit upp min "älskling" men känns dumt att bära på en sådan kniv. så nu lyder min uppmaning till alla duktiga knivmakare här! samt en liten tävling. Jag söker den ultimatna kniven. kommer mest att ha den till jakt samt vanligt skogs liv. som fiske och svamp. har en förkärlek till kortare blad med hög "rygg" så känner sig någon manad att göra en pukko eller en riktigt fin svesnk brukskniv så hojjta till. och stilen jag gillar är less i more. enkelt och snyggt!
Publicerat September 24, 201114 yr jag vet att jag begår enn forumbrått här. har gjort några knivar själv mest full tangknivar. en perfekt flåkniv som jag är skit nöjd med som jag då självklart har till att flå med och passa småvilt med. samt en kniv för högvilt med damascous vdblad. men ingen har känns lika rätt som en billig skit kniv som jag köpte på snäjk i vänersborg för 399 som jag har haft sedan 2004 när jag tog jägarexamen. har aldrig varit tvungen att slipa den. har alltid haft med den som backup när jag har tagit med en ny kniv i skogen. och efter första snittet med den nya kniven har jag tagit upp min "älskling" men känns dumt att bära på en sådan kniv. så nu lyder min uppmaning till alla duktiga knivmakare här! samt en liten tävling. Jag söker den ultimatna kniven. kommer mest att ha den till jakt samt vanligt skogs liv. som fiske och svamp. har en förkärlek till kortare blad med hög "rygg" så känner sig någon manad att göra en pukko eller en riktigt fin svesnk brukskniv så hojjta till. och stilen jag gillar är less i more. enkelt och snyggt! Då skall du ta kontakt med Seved här på forumet han har det blad du söker,mycket fina blad (av egen erfarenhet)skulle tro att hans EDC blad eller korta huntern skulle vara det du söker.