Publicerat September 24, 201114 yr Laget en liten film for de som trenger en refresher nå før jakten...
Publicerat September 25, 201114 yr Författare Mange takk for det Lars! Etterhvert som jeg har fått litt trening har det blitt raskt og enkelt å lage disse filmene. Siste HD film var laget på en Acer One notepad pc til kr 2000. Maskina brukte dog over 1 time på å lagre filmen. Mine tips til de som lage tilsvarende: Film alt, film nært, film autentisk.Ikke stage noe, gjør det/film det heller flere ganger. Når du lagrer filmene, navngi med nummer og tekst (feks "1 Heiser flagg" "2 Nærbilde ammoboks"). Dette letter workloaden dramatisk når du skal pusle sammen en storyline. Legg så alle klippene på storyline i rekkefølgen du vil vise dem. Lagre prosjektet ofte. Juster volum på alle klipp. Cut, cut , cut Flytt litt på klippene så storyline = historie du vil fortelle. Se igjennom filmen. Legg på overganger mellom klippene (jeg bruker kun forskyvning og ton inn/ut) Se igjennom filmen. Legg på tekst Lagre filmen. Last opp til Youtube Legg på kommentarer for å highlighte detaljene du vil formidle. Se igjennom filmen Tid ca 3 timer for 10 min episode. Personlig foretrekker jeg å IKKE prate, men heller bare vise hvordan det skal gjøres. Bilder understøttet med ord er enkelt å forstå sammenliknet med ord. Lykke til med årets jakt. Ser ut som du jakter fugl på Avatarbildet?
Publicerat September 25, 201114 yr Lykke til med årets jakt. Ser ut som du jakter fugl på Avatarbildet? Jo jag jagar fågel tror vi haft en del mail kontakt och sågs på Widforss 300 i fjol Allt är enkelt då man kan det men tycker det är bra kvalitet på dina filmer och enkla och bra tips för skyttet kör hårt!
Publicerat September 26, 201114 yr Författare Antok at det var LL, men på jobb har vi uttrykket "never assume, makes an ass of u and me". Håper du har hatt en bedre sesong en meg, til nå 0 dager jakt men reiser 2 uker etter rådyr neste måned. Hund har det heller ikke blitt ennå, tiden har rett og slett ikke strekt til. Har nabohunder på 3 kanter hvorav 2 er ganske skarpe i målet og bjeffer på det meste. Mistenker at en spets vil bli katastrofalt i nabolaget med gneldring gjennom hagegjerdet dagen lang Lite spennende å melde herfra, og kjøpte en 22 hornet som var ganske artig å pusle med.