Publicerat September 25, 201114 yr Som sagt, har skaffat en begagnad bandslip dag efter långt letande och nu måste jag ha tag i slipband till denna... Kollade på de ställena jag kände till men fick inget napp. Tog frugans måttband och kollade och jag fick det till 172 cm omkrets och max 11.5 cm bredd. Någon som vet vart det finns? Jag hittar inget märke på maskinen men den är rejält byggd och har en enfasmotor på 230v. Tack på förhand!
Publicerat September 25, 201114 yr Känns lite overkill för att putsa naglarna. Har lite kataloger på jobbet så jag ska försöka kolla i morgon. Men det är långt band känns lite som ett special bygge bredden är inte heller helt normalt tror att det kan gå med 100 mm Lasse
Publicerat September 25, 201114 yr Författare Det finns någon cm justermån vad avser längden dock... Tyvärr så satt inte det gamla slipbandet kvar så där fick man ingen hjälp heller.
Publicerat September 25, 201114 yr Har du telenumret till Anders Nillson på Maskincentralen. Han kan nog fixa. Seved
Publicerat September 25, 201114 yr jag ska kika på jobbet vad vi har, tror de är lite smalare dock. //
Publicerat September 26, 201114 yr Författare kolla med www.slipcentralen.se Det var ett mycket bra tips. Tack! Har nu snackat med Daniel och han skall fixa band till mig!
Publicerat September 26, 201114 yr Författare haha! då blir det kanske kockkniv dårå ??? Det är ju liksom tanken bakom det hela! Dragfila suger getpung när man försöker göra en singelegg på 5+ cm i AEB-L!!! Superbanden som jag har beställt kommer att fixa detta på någon timme!
Publicerat September 26, 201114 yr Det är ju liksom tanken bakom det hela! Dragfila suger getpung när man försöker göra en singelegg på 5+ cm i AEB-L!!! Superbanden som jag har beställt kommer att fixa detta på någon timme! HA-HA! då blir det middag sen då, fett med slicade grejer kanske
Publicerat September 30, 201114 yr Grattis! Nu får du bara fixa någon slags guide för att underlätta slipningen.
Publicerat Oktober 25, 201114 yr Författare ...och inga slipband här nere... Har snackat med leverantören två gånger och de skall vara beställda men det kanske tar skitlång tid att limma ihop några slipband...
Publicerat Oktober 26, 201114 yr Kolla med Leif Andersson på Nya Nordiska Elektrod AB i Norrköping Han kan ha eller skaffa...
Publicerat Oktober 27, 201114 yr Kanske Tony på SI-Machine tools i Orsa kan hjälpa till. Han kan få fram specialmått med.
Publicerat Oktober 27, 201114 yr Författare Jag skall ta och ringa leverantören i dag och se vad som händer med mina slipband... Det känns ju riskabelt att beställa nya från en annan om de jag redan har beställt dyker upp dagen efter. De är ju inte gratis direkt... Men tack för alla tipsen, har en känsla att jag kommer behöva dem i slutändan.
Publicerat December 4, 201114 yr Hur har det gått med dina slipband? Jag har inte varit här och läst på en halv evighet så skulle det framgå i de andra trådarna så vet inte jag det. Än.